През първото тримесечие на годината продажбите на нови електрически превозни средства във Франция изпреварват бензиновите модели, съобщава БТА. Това се случва за пръв път в страната и е крайъгълен камък за нискоемисионния транспорт на фона на високите цени на горивата и отпусканите държавни субсидии за закупуване на електрифицирани модели.

Като цяло продажбите на нови автомобили във Франция намаляват през първото тримесечие на годината и записват десети пореден месец на спад през март, с понижение от почти 20%. Автомобилната индустрия се бори с проблемите от нарушенията във веригите за доставки, включително глобалния недостиг на полупроводници.

Продажбите на електрически и хибридни модели представляват близо 40% от общите продажби на нови автомобили в сравнение с 38.3% за конвенционалните бензинови модели, според данните на местната автомобилна асоциация.

Поради несигурността около войната в Украйна и недостига на някои компоненти, не е възможно да се даде прогноза за продажбите на нови френски автомобили през 2022 г., казват още от асоциацията.

Ако се добави и пазарният дял на дизеловите модели, възлизащ на 16.5% за първото тримесечие на годината, продадените нови автомобили с двигатели с вътрешно горене все още са мнозинство. Въпреки това данните показват голяма промяна на автомобилния пазар, тъй като само преди три години електрифицираните превозни средства заемаха едноцифрен дял от френския автопазар.

Продажбите на хибриди в Европа изпреварват тези на дизелови автомобилиЕдна от всеки 11 продадени коли на Стария континент пък е изцяло с електрозадвижване


Електрифицираните модели станаха масови за много кратък период от време, насърчени както от субсидиите, така и от задаващите се забрани за модели на конвенционални горива и високите цени по бензиностанциите.

Най-продаваният електрически автомобил във Франция през март e моделът Tesla Model 3, следван от Dacia Spring на производителя Renault и Peugeot 208 на Stellantis.

Продажбите на френски автомобили са намалели със 17.3 процента през първото тримесечие. През 2020 г. френският автомобилен пазар претърпя значителен спад поради пандемията на коронавирус, но през 2021 г. отчете леко възстановяване.