Проджбите на автомобили в Европа са се повишили с 9.8% през септември, което бе двадесет и петото им поредно месечно нарастване на годишна база. Новите регистрации са възлезли на 1.36 милиона броя през изминалия месец.

За първите девет месеца на годината продажбите са се повишили с 8.8% спрямо същия период на миналата година, преминавайки психологическата граница от 10 милиона броя – 10.41 милиона.

Резултатът все още е далеч под предкризисните нива от над 12 милиона продажби на нови автомобили през първите девет месеца на годината.

Силно е търсенето на нови автомобили на всички водещи европейски пазари, като с най-голям ръст се е отличила Испания (22.5%), следвана от Италия (17.2%) и Франция (9.1%).

Най-слаб сред водещите икономики е ръстът на продажбите в Германия – едва 4.8%.

У нас продажбите на нови автомобили през септември са нараснали с 19.5% - до 1 872 броя. За деветте месеца на годината в България са били продадени общо 15 150 нови автомобила, което е с 12.7% повече спрямо същия период на миналата година.

Засегнат от скандала, пазарният дял на най-големия европейски производител Volkswagen се понижава през септември до 23.3% спрямо 23.6% през същия месец на миналата година. Намалява и пазарният дял на компанията за първите девет месеца на годината - до 24.9% спрямо 25.2% година по-рано.

Японските Nissan и Mazda са производителите с най-голям ръст на продажбите си в Европа през септември – съответно от 24.5 и 29.4%. Следва Daimler с повишение от 18.6% заради силните продажби на модела Smart, които се повишават със 126.6% през септември.

Продажбите на BMW нарастват със 17.8% през септември на годишна база.