Пазарният дял на най-големият европейски производител на автомобили – немската компания Volkswagen AG, се свива през май с най-много от декември насам, посочиха изнесени днес данни на ACEA.

Продажбите за първите пет месеца на групата VW, включващи още марките Skoda, Seat и Audi, възлизат на 23.9% от общите, или най-малкия дял от 2011-та година насам. За сравнение преди година делът на компанията възлизаше на 25% от общите продажби.

Ръстът на VW e 8.8% през май на годишна база, като този на компанията майка е наполовина, докато продажбите на Seat бележат дори понижение на годишна база.

За разлика от Vokswagen, други европейски производители, като Renault SA, Fiat Chrysler Automobiles NV и BMW AG, са се радвали на стабилен ръст.

„Зад силният ръст в продажбите на автомобили в Европа стои стабилното развитие на икономиката, ниските лихви и добрия потребителски климат“, коментира Питър Фъс, консултант в немската компания EY.

Volkswagen е била и далеч по-слабо агресивна в ценовите отстъпки на родния си пазар през изминалия месец. Средната й отстъпка е била 12.3% през май, на фона на 15.3% за Fiat.

Като цяло новите регистрации в ЕС, без да се включват Малта, Швейцария, Норвегия и Исландия, растат с 16% до 1.33 милиона автомобила, което е 33-я пореден месец на повишение.

Силното търсене от началото на годината, накара АСЕА да повиши прогнозираните продажби на автомобили в Европа с между 2 и 5%.

Продажбите на Renault са повели ръста при производителите, като следствие на силните покупки на модела Kadjar, те се повишават с 28%. На добри продажби са се радвали още моделите Clio и Captur.

Европейските продажби на Fiat Chrysler се повишиха с 25%, а тези на BMW – с 20%.