Продажбите на американския автомобилен гигант Ford Motor в Китай бележат спад за трета поредна година, съобщава Reuters. През 2019 година компанията отчита с 26.1% по-малко доставки на китайския пазар.

Американският автопроизводител е продал общо 146 473 автомобила в Поднебесната империя през последното тримесечие на миналата година, което е с близо 15% по-малко от съответния период на 2018 г. За цялата 2019 година пък общият брой на продадените возила с марката Ford в Китай се понижава до 567 854 броя.

Компанията се опитва да съживи продажбите в най-големия азиатски пазар, но засега усилията не дават кой знае какъв ефект. През 2017 година понижението беше с 6%, а през 2018 г. - с цели 37 на сто.

Според Анинг Чен, който управлява китайското подразделение на компанията, изминалата година е била изпълнена с предизвикателства, но въпреки това американският автопроизводител е успял "да стабилизира пазарния си дял" във високия сегмент, а през втората половина на годината темповете на спад в продажбите за започнали да намаляват и при по-евтините модели.

"Негативните ефекти на глобалната търговска среда и низходящият тренд в автомобилната индустрия като цяло ще се запази и през 2020 година. Ще вложим повече усилия в засилването на нашата продуктова гама, така че тя да отговаря на изискванията на потребителите", се посочва в съобщението на компанията.

Ford планира да пусне на пазара над 30 нови модела в Китай през следващите три години, като от тях една трета ще бъдат електрически. Освен това ще бъдат назначени повече китайци на ръководни длъжности, като по този начин компанията ще се опита да подобри комуникациите със своите джойнт венчър партньори.

В Китай компанията произвежда своите модели в партньорство с местните производители Chongqing Changan Automobile и Jiangling Motors Corp. Освен това Ford планира да започне и съвместно производство със Zotye Automobile за продажба на бюджетните си модели от ниския клас.

Акциите на Ford поскъпнаха с близо 20% през 2019 година, а от началото на 2020 бележат спад от малко над 1%.