Продажбите на нови автомобили в Европа са нараснали през септември, отчитайки най-голямото си повишение от повече от две години, след като краят на 18-месечната рецесия в еврозоната е насърчил потребителските разходи за нови модели от Volkswagen AG до Renault SA.

Регистрациите на нови автомобили скачат с 5.5% на годишна база до 1.19 млн. автомобила, обявиха от Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Продажбите за първите девет месеца паднаха с 4% до 9.34 млн. автомобила.

Брутният вътрешен продукт на 17-те страни от еврозоната отчита положителен растеж през второто тримесечие след най-дългата рецесия в историята на блока. Потребителското доверие в Германия, която е най-голямата икономика и най-големия пазар на автомобили в Европа, нараства до тригодишен връх през този месец. Потребителското доверие във Великобритания, която е втора в Европа по продажба на автомобили, беше на шестмесечен връх през септември.

Увеличението в регистрациите на нови автомобили в Европа през миналия месец последва ръст от 4.9% през юли и от 1.7% през април, който беше първият ръст в продажбите от 19 месеца насам. Ръстът на продажбите през септември е най-големия от отчетените 7.8% повишение през август 2011 г. Продажбите на нови автомобили в Европа обаче вероятно ще паднат до 20-годишно дъно през тази година, отчитайки шестото си поредно годишно понижение.

Продажбите на нови коли в Западна Европа, в които не влизат страните, присъединили се към ЕС от средата на 2004 г., нарастват с 5.4% през септември до 1.14 млн. автомобила. В основата на ръста е 29-процентното увеличение на продажбите в Испания, където правителството предлага отстъпки до 2 000 евро при закупуването на нов автомобил и връщането на стар, йкакто и от 12% ръст на продажбите във Великобритания. Продажбите в Германия падат с 1.2%.

Водещият европейски автопроизводител Volkswagen е продал с 5.8% повече автомобили в Европа през миналия месец, като търсенето на коли от основната марка VW е нараснало с 2.1%, увеличението при Audi е било от 3.2%, а при Skoda скокът е със 17%.

Продажбите на Renault скачат с 22%, подпомогнати от 40-процентен скок при Dacia.

Европейските продажби на базираната в Детройт General Motors Co. се увеличават с 5.4% през септември като повишението при марките Opel и Vauxhall е общо 5.5%.

Най-големият производител на луксозни автомобили в света Bayerische Motoren Werke AG (BMW) е продал с 6.4% повече коли в Европа през миналия месец, докато Daimler AG отчита 12% ръст в продажбите благодарение на 14-процентен скок при Mercedes-Benz.

Сред автопроизводителите, които отчитат спад в продажбите на нови автомобили в Европа през миналия месец месец, са Peugeot Citroen (-3%) и италианската Fiat SpA (-3.4%).