Управляващите бордове на френския автомобилен гигант PSA и американско-италианския Fiat-Chrysler Automobiles подписаха споразумение за предстоящото сливане на двете компании. Сделката е на стойност 50 млрд. долара, съобщава Reuters.

Плановете за сливането бяха обявени преди повече от месец, но до този момент нямаше подписани официални документи. Обединението ще се превърне в четвъртия най-голям производител на автомобили в света и има шанс да размести баланса на силите в глобалната автоиндустрия.

FIAT и PSA искат са обединят усилия, за да се справят със сериозните предизвикателства в секора, сред които са спадът в продажбите и огромните инвестиции в разработка на по-екологични превозни средства.

Китайската Dongfeng Motor Group, която в момента притежава 12.2% от капитала на PSA, ще намали дела си до 4.5% в новата корпоративна структура. Очаква се това да помогне за по-бързото одобрение на сделката от страна на регулаторите.

Дъщерното подразделение на PSA Comau, което се занимава с разработки в областта на роботиката, ще остане част от обединената структура, а няма да бъде отделяно, каквито бяха първоначалните планове.

Фамилията Пежо, която е един от основните акционери в PSA, одобрява споразумението за предстоящата сделка. Очаква се тя да бъде финализирана до края на 2020 г.

Очаква се новата компания да продава по 8.7 милиона коли годишно. Това я нарежда на четвърто място - след Volkswagen,Toyota Motor и Renault-Nissan.

Reuters припомня, че преди половин година Fiat-Chrysler започна преговори за сливане именно с Renault-Nissan - френския конкурент на PSA, които обаче бяха прекратени заради несъгласието на част от акционерите.

Като част от бъдещата структура Fiat-Chrysler ще получи достъп до по-модерните платформи на PSA, които ще помогнат на компанията да изпълни по-строгите екологични норми. От своя страна френската компания ще се възползва от силните позиции на FCA на американския пазар, където бизнесът ѝ включва утвърдени марки като Dodge, Chrysler и Jeep.

Сделката обаче ще трябва да мине през одобрението на регулаторните институции, а правителствата в Париж и Рим се притесняват от възможността за съкращения на работна ръка след сливането.

Общият брой на служителите на двете компании е над 400 000.

Очаква се изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес да поеме поста на изпълнителен директор и в новата компания, докато шефът на FCA Джон Елкан да бъде назначен за председател на борда на директорите.

В обединената група ще влизат марките Fiat, Jeep, Dodge, Ram, Chrysler, Alfa Romeo, Maserati, Peugeot, DS, Opel и Vauxhall, както и поделенията на двете компании в сегмента на товарните автомобили.