Едва ли е голяма изненада да очакваме, че на борда на някой от моделите на Range Rover ще властват лукса, качествените материали и високото качество на изпълнение. Това важи от потискането на шума, който влиза в купето, до поведението на пътя.

При третото поколение на Sport дизайнът на екстериора е интересна еволюция - чертите сякаш не се променят, но ръбатото оформление остава в историята.

В интериора дизайнерите са заложили на минималистичния подход, това си личи най-вече когато се опитате да преброите бутоните и копчетата - да, броят им е сериозно намален.

Клиентите могат да избират между текстилна и кожена тапицерия, но ударението е върху цветовото оформление в два тона. Всъщност, усетът за премиум качество се подсилва най-много от потъмнените хромирани елементи. А ергономията на седалките е на изключително високо ниво - това е предимство, което се цени много високо от хората, които прекарват часове зад волана.

Още за удобствата на борда - електрическото задвижване на предните седалки е част от серийното оборудване, като са налице 22 варианта на нагласянето им, а тук се включват и функциите за масаж и вентилация. Към това трябва да добавим и системата за пречистване на въздуха, чиято работа е много важна, когато говорим за редовна експлоатация в градска среда - както се случва при огромна част от съвременните SUV автомобили.

Всъщност, при Range Rover името Sport не означава автомобил с по-скромни размери, напротив. Това е вторият по големина модел на марката, а това винаги означава достатъчно пространство на борда - както за тези, които пътуват отпред, така и пасажерите на задните седалки.

Sport се предлага като електрически хибрид с мощност 510 и 440 конски сили, както и във вариант мек хибрид, отново с 6-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели. На върха на гамата е позициониран вариантът с новия V8 двигател с двоен турбокомпресор и мощност 530 конски сили.

За стабилното поведение на пътя се грижи въздушното окачване с променливо окачване в камерите, а четирите завиващи колела осигуряват по-добра маневреност при ниска скорост и допълнителна стабилност при по-високи скорости. Неслучайно, от Range Rover акцентират на факта, че Sport е изключително високотехнологичен модел, и то не само защото почитателите на марката трябваше да почакат повече за появата на третото поколение на автомобила.

Но колкото и странно да звучи, успехът на Sport също трябва да се подчинява на ограничения, всъщност едно - този модел не може да се поръчва със 7 места, така че клиентите, които търсят такъв автомобил, ще се насочат към гамата на Discovery.

Връщаме се зад волана - висококачествена тапицерия, удобно захващане и още един акцент - чудесен 13,1-инчов тъчскрийн, на който се появява всякаква информация. Точно това решение ни връща към идеята за намаляването на бутоните в интериора - просто така проверката или активирането на различни функции става много по-лесно и е почти толкова интуитивно като при аналоговите прибори.

Сериозен прогрес е постигнат и при инфотейнмънт системата Pivi Pro, включително и при сателитната навигация, а самата система получи високо признание в автомобилната индустрия и спечели много награди, както от професионални организации, така и от сдружения на потребителите.

На пръв поглед, Sport изкушава с динамика, отлично поведение на пътя и мощни двигатели, но това, което ще ви спечели в дългосрочен план са удобствата на борда, дългите часове шофиране без умора и по-специалната атмосфера - тишина и спокойствие, които се допълват от музика и разговори без да повишавате глас.