Френският автомобилен гигант Renault обяви рекордна загуба за първото полугодие в резултат на свитото търсене и кризата, предизвикана от коронавируса, както и заради слабите финансови резултати на нейната партньорска компания Nissan Motor Co., съобщава Bloomberg.

Нетната загуба на Renault към края на юни достига 7.29 милиарда евро.

Френският автомобилен производител е изправен пред сериозни предизвикателства. През последните няколко месеца компанията се опитва да намали разходите си и да "ремонтира" отношенията си с японските партньори от Nissan.

"Въпреки че ситуацията е безпрецедентна, тя не е окончателна. Аз вярвам в способностите на нашата група да се възстанови след загубите", коментира главният изпълнителен директор Лука де Мео, който пое ръководния пост по-рано този месец.

Продажбите на Renault се понижиха с над една трета в първите шест месеца на годината, когато много от фабриките и представителствата бяха затворени заради пандемията. Допълнителна тежест се явяват и трупащите се загуби в Nissan, където френската компания държи 43% от капитала.

Японският автопроизводител взе решение да не изплаща дивиденти тази година, но Renault от години разчитат на тези постъпления. Това е и една от причините за рязкото влошаване на финансовите резултати.

През първото и второто тримесечие на 2020 година резултатите на Nissan са генерирали загуби от общо 4.8 милиарда евро за френската автомобилна компания.

През май Renault обяви плановете си за съкращаване на 14 600 работни места в световен мащаб и намаляване на производствения капацитет с близо една трета. Очаква се тези мерки да доведат до свиване на разходите с над 2 милиарда евро, от които 600 милиона ще бъдат отчетени още тази година.

Де Мео ще се опита да координира процеса във Франция, където съкращаването на служители ще срещне и сериозни политически пречки. Той има за задача и да преструктурира моделната гама на компанията, така че тя да стане по-атрактивна за потребителите.

Оперативната загуба на Renault възлиза на 2 милиарда евро през първото полугодие в сравнение с печалба от 1.52 милиарда година по-рано.

По време на кризата, предизвикана от COVID-19, компанията се обърна за помощ към най-големия си акционер - френската държава, която ѝ отпусна кредитна линия от 5 милиарда евро.

Renault и Nissan се опитват да се "прегрупират" след продължилата над две десетилетия ера на агресивна експанзия под ръководството на бившия изпълнителен директор Карлос Гон. През 2018 година той бе арестуван в Япония, което доведе до "охлаждане" в отношенията между двете автомобилни компании.