Когато от Rolls-Royce представиха първия си високопроходим модел Cullinan в Северна Америка преди месец, избраха Ванкувър за домакин на премиерата. Само в първия ден бяха продадени шест броя, като началната цена за всеки от тях бе малко над 300 хиляди щатски долара.

Постижението не е никак лошо за бутикова марка, която за цялата 2017 г. продаде 3 362 автомобила в целия свят, пише Bloombеrg.

Оказва се, че Канада е доста атрактивна дестинация за производителите на суперавтомобили - по данни на DesRosiers Automotive Consultants, един от всеки 10 продадени автомобила в страната е от луксозния сегмент.

Страната генерира 10% от всички продажби на Rolls-Royce в Северна Америка, въпреки че е дом на едва 6% от хората с най-високи доходи. Представителството на марката във Ванкувър - град с 2.4 милиона жители, е едно от най-добре представящите се в света.

А от ръководството на немския автомобилен гигант BMW AG, който притежава основния пакет акции в Rolls-Royce Cars, смятат, че потенциалът на Канада тепърва започва да се развива.

И докато в миналото автомобилите на Rolls-Royce бяха предназначени за заможните и улегнали джентълмени, сега марката обръща погледа си към по-младите и приключенски настроени клиенти. От 2010 г. насам в моделната гама вече има купе, кабриолет и модерни интерпретации на някои класически екземпляри.

Постепенно 114-годишната марка започва да се превръща в любимец на поп звездите и разрастващата се общност на младите "глобални" милионери.

Канада може да се похвали с изключително бързо нарастване в броя на богаташите. Само за 2016 г. канадските милионери се увеличиха с 11%, до общо 357 000 - показател, по който страната изпреварва държави, като Русия и Бразилия.

Супербогатите, които притежават активи за над 30 милиона долара, пък поставят Канада на една от първите места, където биха искали да живеят. Особено тези, които в момента се намират в Азия.

Именно имигрантите от азитаския континент се оказват основната таргет група за легендарната британска марка. Във Ванкувър, например, над 70% от клиентите на Rolls-Royce са азиатци, а най-голямата част от купувачите на купето Wraith и кабриолета Dawn са на възраст под 30 години. Според дилърите в представителството, тази статистика е впечатляваща.

Увеличава се и броят на дамите, които посещават салоните за луксозни автомобили. Те заемат 40% дял сред канадските клиенти на Rolls-Royce, докато в световен мащаб са едва 15 на сто.

"Нашите коли са удобни за всичко - можеш да закараш децата на училище сутрин, а вечерта да отидеш на опера", казва управителят на ванкувърското представителство на Rolls-Royce Али Дживани.

Компанията разчита на новия SUV Cullinan да разшири още клиентската й база - той е проектиран именно за страните с по-сурови климатични условия и по-лоши пътища, без обаче да жертва усещането за лукс.