Сблъсъкът на титаните - Прокопиев vs. Василев

2444
Сблъсъкът на титаните - Прокопиев vs. Василев

Преди седмици във в. „Капитал" излезе материал „Петата власт: Рекет", насочен срещу собственика на Корпоративна търговска банка - Цветан Василев. „Цветан Василев и Делян Пеевски превърнаха търговията с влияние в норма за медиите", се заявява от първата страница на седмичника.

Вестникът посочва, че Цветан Василев на практика контролира "Нова българска медийна група", в която влизат вестниците "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Уикенд", "Меридиан Мач", "Засада" (преди "Експрес") и великотърновският "Борба".

„Банката на Цветан Василев пое обслужването на почти цялата енергетика и държавните структури, които се намираха под контрола на ДПС.", с което Капитал обвързва интересите на Цветан Василев с тези на партията на Доган.

„Мнозина очакваха, че след смяната на политическата конюнктура в България конструкцията ще се разпадне, повтаряйки съдбата на тройната коалиция. Това обаче не се случи, защото за една нощ медийната група на Василев - Пеевски (Доган) стана по-голям поддръжник на политиката на правителството на ГЕРБ от пресцентъра на Министерския съвет", се казва още в материала. „Защо и как държавата, под управлението вече на ГЕРБ, продължава да подкрепя медийната група, свързана с Ахмед Доган, тепърва ще се изяснява..."

От Капитал разнищиха спечелени договори в енергетиката от ЗД Виктория, чийто шеф на надзорния съвет е Цветан Василев. От вестникът посочват, че това е станало и с помощта на медийна атака срещу основния конкурент Алианц от страна на "Монитор" и "Телеграф", контролирани от Василев.

Точно тези два вестника "Монитор" и "Телеграф" днес излязоха с водещи материали срещу Иво Прокопиев, собственик на Групата Икономедиа, контролираща вестниците Капитал и Дневник.

От страниците на Монитор се чете „Прокопиев краде държавата с Каолин", а Телеграф тръби на първа страница - „Прокопиев в далавера за 20 млн. лв.".

Според написаното от Телеграф, бизнесменът „прибира огромни пари от укрити доходи и далавери с ДДС".

„(...) през 2008 г. предприятието не е отчело приходи от крайни продукти за над 20 млн. лв. На държавата не са платени концесионни такси в размер на повече от 1 милион лева", съобщават още от двата ежедневника.

„На гърба на държавата и под чадъра на три правителства - СДС, НДСВ и тройната коалиция, Иво Прокопиев е изградил истинска империя. Той участва като собственик, управляващ или съдружник в 90 дружества (...). От две години насам империята е в колапс и може да рухне всеки момент. Към момента общата кредитна задлъжнялост на фирмите възлиза на 327 милиона лева и 89 милиона евро", се твърди още в материала.

Как ще завърши медийната сага тепърва ще видим, но е ясно, че тези атаки изразяват сблъсък на икономическо-политически интереси на двамата бизнесмени.

За съжаление у нас медиите до голяма степен се използват за постигане на определени цели, а не обективно отразяване на събитията в страната. Бизнес интересите, медиите и властта винаги са били и ще бъдат тясно свързани.

*Снимката е колаж от гореспоменатите публикации

Станете наш почитател във Facebook

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg