Автомобилите стават все по-съвременни и, разбира се, по-умни. Този процес е невъзможен без помощта на IT компаниите.

Световният технологичен гигант – компанията IBM, е един от най-големите и най-важни разработчици и доставчици на софтуер за автомобилната промишленост.

Наскоро тя сподели резултатите от ново изследване.

Как шофьорите реагират на развитието на технологиите в транспортните средства? Как се променя отношението на потребителите към личния автомобил и какви тенденции на развитие наблюдаваме?

На първо място, респондентите в хода на изследването отбелязали, че след 10 години за тях ще престане да има значение една или друга марка коли. 48% от анкетираните хора смятат така.

За потребителите в този случай на преден план ще бъдат цената и удобството на конкретната кола като най-релевантни характеристики за ежедневна употреба.

В наши дни много автопроизводители си сътрудничат в разработването, тестването и използването на нови технологии. Създаването на различни системи е скъпоструващ процес, но времето сякаш изисква стремително развитие в технологичната сфера.

В същото време около половината от респондентите са на мнение, че предпочитанията към марките може да станат важни, в случай че конкретна компания, на фона на конкурентите, предлага по-привлекателно преживяване от гледна точка на технологиите: безопасност на личните данни, възможност за общуване с автомобила посредством глас или жестове, синхронизация на данните между различните модели на една марка.

От своя страна, до 2030 г. автопроизводителите сумарно ще инвестират около 33 млрд. долара в обучение и преподготовка на работниците в отрасъл разработки и използване на съвременни технологии.

Курсът по дигитализация е част от този процес, казват представители от сферата. 50% от топ мениджърите смятат, че за по-нататъшното успешно съществуване или дори оцеляване е необходимо съществено да се развият в посока технологии.

Потребителите искат да прекарват времето си зад волана по-продуктивно.

Колко струва да се абонираш за Porsche?Германският производител на спортни автомобили Porsche разширява гамата си от абонаментни услуги в САЩ и Канада

Защо да се занимават само с шофиране, когато времето, прекарвано в път, може да се използва и с паралелна цел? Разбирате за какво става дума, нали? Разбира се, че за автономните технологии.

Шофьорите и пътниците биха искали да получават нови и полезна информация, да отмятат битови задачи и да се забавляват, да осъществяват онлайн покупки, да планират свободното си време, да получават желана информация за здравето си.

Най-силно от всички респонденти това желаят градските жители – от 45 до 60% от анкетираните.

Сред жителите на селските местности тези показатели са средно с 1/3 по-ниски.