Икономическото бъдеще на България принадлежи на иновациите, устойчивите работни места и образованието. Електрическата мобилност може да бъде ключова за осигуряване на заетост и растеж през следващите десетилетия считат от ИКЕМ.

Очаква се държавата да предприеме целенасочена политика за стимулиране на хибридните/електрически технологии на задвижване с финансови стимули за производството и покупката им, което ще доведе до повишено търсене и ще осмисли изграждането на мрежа от зарядни станции.

Водещият електромобил в света към момента е Tesla Model S. Продажбите на този модел в световен мащаб към декември 2013 г. са между 25 343 и 25 503. В България вече има пет такива автомобила. Базовата им цена в САЩ е 95 000 долара.

По-масовите електромобили в България са Citroen C - Zero, който се предлага на цена от около 69 000 лева с ДДС, Mitsubishi i-MiEV за 58 000 лв. и Peugeot ION - 69 000 лв.

В глобален мащаб вносителите на електромобили очакват, че до 2020 година делът на електромобилите на общия пазар ще бъде около 5%, а до 2050 г. – близо 30%.

В България навлизането на електрическите автомобили в малкия и среден бизнес в рамките на градовете вече е факт.

Малкият китайски електрически автомобил Yogomo с цена от 18 300 лева без ДДС е пример за градска кола. С ниски разходи, лесна поддръжка и собствено тегло 820 кг. предимство на електромобила е заряд в мрежата с нормален контакт - АC 220 V/10 A. и разход 2 лева на ден при пробег до 150 км.

Друго предимство на електромобилите е, че водачите им могат да паркират без такси в синя и зелена зона.