Renault пусна оригинална рекламна кампания за електрическия си автомобил Zoé. Използвайки сензори и изкуствен интелект, колата събира данни и пише книга в стила на американския писател Джак Керуак, съобщава френският вестник Le Figaro.

За целта писателката Zoé била снабдена с 4G модем, GPS, широка гама от сензори и скенер, който събирал данните от шофирането върху едноплатков компютър Raspberry Pi. Стилът на писателя е извлечен от книгата му „По пътя“, благодарение на услугата за анализ на текст Watson, платформата за изкуствен интелект, разработена от IBM.

След това наративните елементи били добавени, в зависимост от външни елементи, като ускорението, спирачките, отварянето или затварянето на вратата, дори времето.

По време на зареждането текстът бил напечатан в своята цялост. Резултатът е забележителен, макар че не претендира за съвършен литературен стил. Ето откъс от това, което Zoé успяла да напише:

„Сега всички сме вътре и двигателят работи. Не за първи път потегляме във вторник като този. Не за първи път усещаме заедно вкуса на свободата. Дори при затворени прозорци натрапчивата миризма на газ от ауспуха, на цветя и свежа земя проникват при нас и ни карат да мечтаем“.

Комуникационната кампания била създадена за успокоение на купувачите относно способностите на електрическата кола. Въпросът за разстоянието, което тя може да измине между два източника на енергия, е сериозна спирачка пред възприемането на електрическата кола.

Renault иска да покаже по оригинален начин, че Zoé може да работи нормално, като в същото време захранва сложна система, способна да напише книга.

Рекламната кампания е дело на шведския филиал на Renault и цели да насърчи продажбите на електрическия автомобил в страната. Тя върви с рекламен филм и специален сайт, посветен на колата, където са събрани множество разкази.