Американският производител на електромобили Tesla временно спря производството на масовия Model 3, съобщава The Marketwatch. Спирането на поточните линии е второто за тази година.

В изявлението на компанията се посочва, че подобни временни паузи са планирани в производствения процес и в двата основни завода - този във Фремънт и т. нар. Gigafactory 1 в Невада, където се правят батериите за автомобилите на Tesla.

Целта на спиранията е да се усъвършенства автоматизацията и да се повиши капацитета на поточните линии. Според говорителя на Tesla, това не е нещо необичайно и е характерно за роботизираните производства.

Новината идва броени дни, след като основателят на Tesla Илон Мъск призна, че е допуснал грешка със свръхавтоматизацията при сглобяването на автомобилите и е подценил човешкия фактор.

Той обаче успокои инвеститорите, че автомобилната компания ще излезе на печалба до края на годината.

Изказването му обаче няма да е достатъчно, за да върне доверието на инвеститорите, смятат експертите, цитирани от Marketwatch. Tesla изостава от целите за масово производство на "евтиния" Model 3, заложени от Мъск миналата година.

След първото временно преустановяване на процеса през февруари, компанията успя да увеличи произведените бройки от Model 3 до общо 9766 за първото тримесечие на тази година, като само през последната седмица на март от поточните линии слязоха над 2000 нови автомобила.

До края на това тримесечие Мъск се надява седмичният капацитет да достигне 2500 автомобила, а до края на тази година - 5000.

Илън Мъск категорично отрича, че Tesla ще има нужда от набиране на свеж капитал, за да компенсира липсата на достатъчен паричен поток от продажба на автомобили.

От компанията твърдят, че вече имат 500 000 предварителни поръчки за Model 3, за всяка от които се изисква депозит от 1000 долара.

Новината за второто временно спиране на производството на Model 3 дойде след края на вчерашната борсова сесия на Уолстрийт. В следборсовата търговия книжата на компанията поевтиняха с 0,4%, до ниво от малко под 300 долара за брой.

От началото на годината спадът им е с 6.5%, докато за същия период широкият индекс S&P 500 добави 0.2% към стойността си.

И докато Tesla изпитва проблеми с масовото производство на своите модели, друг проект на Мъск засега се радва на силен инвеститорски интерес, въпреки че също е далеч от финалната си цел.

Става въпрос за The Boring Co., в чиито планове влиза изграждането на подземна мрежа от тунели, която да облекчи трафика около Лос Анжелис.

Компанията съобщи, че е продала акции за над 112 милиона долара по-рано този месец, след като цялото предложено количество е било изкупено от инвеститорите. До този момент няма яснота за напредъка на инфраструктурните планове, но междувремнно The Boring активно предлага на пазара различни мърчъндайз аксесоари.

Досега компанията беше фокусирана върху бейзболните шапки и огнехвъргачките, но през март обяви, че ще предложи на пазара и блокчета за сглобяване, подобни на LEGO, които са направени от подземната скала, изхвърляна при пробиването на тунелите.

Илон Мъск заяви, че блокчетата ще се продават и извън САЩ, като от тях дори ще могат да се правят малки къщи. Той дори се пошегува, че материалът е устойчив на атака с огнехвъргачка.