Volkswagen ще придобие 20% от капитала на китайския производител на батерии за електромобили Guoxuan High-tech Co Ltd, твърдят източници, близки до германския автопроизводител, цитирани от Reuters.

Сделката е част от плановете на компанията да увеличи присъствието си на най-големия пазар на автомобили в света.

Ако стане факт, тя ще е първото директно участие на Volkswagen в капитала на местен производител на батерии. Най-голямата автомобилна компания в Европа си постави за цел да продава по над 1.5 милиона автомобила, задвижвани от алтернативни горива (включително и т. нар. “плъгин” хибриди), годишно в Китай до 2025 г.

Volkswagen, която е най-големият чуждестранен автопроизводител в Китай, ще придобие част от акциите на Guoxuan High-tech Co Ltd. в частна извънборсова сделка през следващите няколко дни, твърдят анонимните източници на Reuters.

Пазарната капитализация на Guoxuan възлиза на 2.8 млрд. долара, което означава че 20-процентовия дял би трябвало да струва около 560 млн. долара.

Условията по прехвърлянето са почти финализирани, а компаниите чакат единствено да получат “зелена светлина” от китайските регулатори. След придобиването Volkswagen ще се превърне в втория най-голям акционер в китайския производител на електрически батерии след Zhuhai Guoxuan Trading Ltd – компанията, контролирана от основателя на Guoxuan Ли Чен, която в момента притежава около 25% от капитала.

Guoxuan е един от многото доставчици на батерии за китайските гиганти в производството на електромобили, като CATL and BYD. Компанията е базирана в близост до град Хевей, където VW произвежда електрически автомобили съвместно с китайския си партньор JAC Motor.

За да постигне целите си за продажба на електромобили в Китай, германският автопроизводител изгради и нов завод в сътрудничество със SAIC Motor, който има капацитет за производство на 300 000 коли годишно.

Компанията модернизира и завода си във Фошан, където произвежда електромобили в партньорство с FAW Group.

Китайското правителство в последните години подкрепяше активно усилията на местните и чуждестранните автомобилни компании за увеличаване на дела на автомобилите с алтернативно задвижване.

През 2019 г. обаче държавните субсидии бяха намалени, в резултат на което за първи път беше отчетен спад в продажбите на електрически возила.

Според прогнозите на анализаторите, цитирани от Reuters, тази година продажбите на електромобили ще останат без промяна или в най-добрия случай ще отбележат минимално повишение.