Volkswagen може да се раздели с Lamborghini?

763
Volkswagen може да се раздели с Lamborghini?

© Pixabay

Германският автопроизводител Volkswagen AG търси варианти за отделяне на луксозната марка Lamborghini от своя портфейл.

Възможностите включват продажба на италианския производител на суперавтомобили или листване на част от акциите на борсата, съобщава Bloomberg.

Изданието цитира анонимни източници, близки до германския автомобилен гигант. Според тях това е важна част от стратегията на новия изпълнителен директор Херберт Дис за трансформация на компанията и удвояване на нейната пазарна капитализация.

Неговата цел е да насочи основната част от ресурсите на холдинга към традиционните германски марки VW, Porsche и Audi. Обмисля се и вариант, при който Lamborghini да бъде преместена от “шапката” на Audi, където се намира в момента, към тази на Porsche.

Засега все още няма окончателно решение по въпроса, пише още изданието.

Структурните промени в холдинга на Volkswagen винаги са сложни, защото засягат големия брой индустриални “центрове”, опериращи в него. Но главната цел на Херберт Дис е да увеличи пазарната оценка на компанията до 200 млрд. евро. В момента тя възлиза на малко над 80 млрд. евро.

60-годишният инженер пое управлението на VW през април 2018 г., като оттогава насам взе серия от ключови решения – от инвестицията на милиарди евро в разработки на електромобили до продажбата на завода за производство на дизелови двигатели.

Той подписа и споразумение с американската Ford Motor Co. за съвместни разработки в производството на бусове, електрически автомобили и системи за автономно управление. Договорът има за цел да оптимизира разходите и на двете компании.

Според източниците на Bloomebrg има и възможност за самостоятелно IPO на Lamborghini, но все още няма никакви подробности за начина, по който то може да бъде реализирано.

Но пазарният успех на високопроходимия модел Urus вероятно е увеличил пазарната оценка на италианската марка до около 11 млрд. долара, пише Bloomberg.

Акциите на Volkswagen AG поскъпнаха с близо 16% от август насам, но все още са с над 30% под нивата си отпреди скандала Дизелгейт от 2015 г., който донесе огромни загуби на компанията и я принуди да преосмисли своята стратегия.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg