В опитите си да се бори срещу немските производители на луксозни автомобили BMW, Mercedes-Benz и Audi, шведската компания Volvo представи новия си седан S90.

Това ще е вторият нов модел на компанията, след като от там представиха спортния високопроходим XC90. Двата нови автомобила са част от програмата на скандинавската компания на стойност 11 милиарда долара за повишаване на продажбите с 60%, до 800 000 коли до 2020 г.

Вижте още: Как ще изглеждат отвътре автомобилите на Volvo, които шофират сами?

„Навлизаме на пазарен сегмент, където до момента не бяхме силно представени“, коментира изпълнителният директор на компанията Хакан Самуелсън пред медиите. „Целта ни е да изградим марка, алтернатива на немските производители на луксозни автомобили“, допълни още той.

Голяма част от усилията на компанията са насочени към изграждане на автономни системи за управление и безопасност. S90 ще включва пилот асистент, който може да оперира при скорост до 130 км/ч, като по този начин ще се конкурира с Mercedes E-Class.

От Volvo планират да продадат 15 000 броя от новата модификация S90 през следващата година, като производството му се очаква да нарасне до 50 000 броя годишно през 2017 г. Това все още би било далеч зад продажбите на петата серия на BMW, които се очаква да са над 300 000 годишно през следващите няколко години.

Най-много купувачи на S90 се очакват да дойдат от пазарите в САЩ и Китай. Официалният му дебют ще се осъществи по време на изложението в Детройт през януари на следващата година и ще е достъпен за потребителите от второто тримесечие на 2016 г.

Volvo е собственост на китайската Geely Holding Group Co., която закупи марката през 2010 г. за сумата от 1.8 милиарда долара от американската Ford Motor Co.