Рецесия? Каква рецесия? Поне така биха казали аутлетите, чиито продажби са се повишили през изминалата година до 30 млрд. долара, според данни на изследователската компания АВС.

Защо хората купуват толкова често от този тип магазини?

Защото в тях най-често се откриват най-големите отстъпки на стоки с високо качество и потребителска стойност.

Според изследване на Consumer Reports, направено сред 17 753 души, близо 60% са „изцяло удовлетворени" от направените в дисконт магазините стоки.

Около три четвърти от тях определят качеството на закупените стоки като добро, или отлично.

Така например риза с марката Ralph Lauren, която е с обявена цена от 76 долара в големите търговски центрове, може да бъде открита за 40 долара в този род магазини.

Историята на аутлетите датира от над век. В началото те се появяват в САЩ, като форма на предлагане на производителите на по-евтини стоки на своя персонал, поради фабрични дефекти.

Компанията за мъжко облекло Anderson-Little е отворила един от първите аутлети в света в щата Масачузетс през 1950-та година.

Верига от магазини, насочени предимно към разрастващата се средна класа и потребители, ориентирани към „стойност" се появяват по масово през 70-те години на миналия век в САЩ.

Към настоящия момент само в САЩ има около 316 вериги с над 13 000 магазина..