Ново изследване твърди, че дамите по-добре се справят с управлението на безпилотни автомобили, сравнено с мъжете.

Тяхната реакция е много по-добра при непредвидени ситуации.

Изследването, което е проведено в университета на Нюкасъл, показва, че автономните транспортни средства е желателно да бъдат снабдени с настройки, съобразени с пола на водача.

Установено е, че жените по-добре контролират този тип возила, когато трябва да реагират на опасност. Те по-бързо реагират, по-малко прибързани са и по-добре владеят волана.

В експеримента на учените са взели участие 76 шофьори - 33 от тях са били жени, а 43 - мъже. Те са управлявали автомобил в симулатор DriveLAB, който имитира безпилотна кола от ниво 3.

Това означава, че машината може да се движи почти без контрол от страна на шофьора, особено по пътища с “предсказуем” трафик, но човекът зад волана трябва да е готов да поеме управлението във всеки един момент.

Експериментът показал, че средното време за реакция при опасна ситуация при жените възлиза на 2.45 секунди, а при мъжете - на 2.63 секунди. Също така е установено, че жените по-рядко рязко навиват волана, запазвайки по-добра устойчивост, пише The Daily Mail.

Учените са установили, че дамите по-рядко прибързано поемат управлението на автономната кола. Това означава физически да поемат контрола - хващайки волана с ръце, поставяйки крака на педалите и поглеждайки пътя.

Жените са направили 17 прибързано поемания на контрола, а мъжете - 23. На този етап обаче учените посочват като “нестатистически значими” последните резултати.

Apple може да произвежда собствен безпилотен автомобилApple планира да стартира производство на самоуправляващ се лек автомобил със собствен дизайн, оборудван с евтина и издръжлива батерия

В бъдещи експерименти изследователите искат да проучат как обичайните разсейващи дейности за жените и мъжете влияят на времето им за реакция при поемане на контрол над автомобила. Те твърдят, че обичайно нарушение на пътя за жените шофьори е гримирането, докато за мъжете това е използването на мобилни телефони.

Учените също така искат да проучат влиянието на фактори, като боледуване, стрес, претоварване и други върху уменията на шофьорите на самоуправляващите се автомобили.