10-те най-големи проблема на София, според Profit.bg
1. Инфраструктура – Един от основните проблеми на столицата е лошата пътна мрежа както в централните, така и в крайните райони на София. Малките улици и булеварди, липсата на подлези и надлези водят до огромни задръствания и трудно придвижване. Основно правило е: където има инфраструктура, там има и големи инвестиции.
2. Задръствания - По данни на Държавната агенция за енергийна ефективност (ДАЕЕ) за гориво на автомобилите си софиянци губят годишно в задръстванията около половин млрд. лв. Лошата сфетофарна регулираност също внася известно напрежение в пътната обстановка и понякога километричните задръствания.
3. Градоустройствен план – според стария градоустройствен план столицата е проектирана за 600-650 хил. души, или близо 2.5 пъти по-малко от настоящото население.
4. Строителство – Безразборното строителство прави София да не прилича на Европейска столица.
5. Пренаселеност – Всеки четвърти българин вече живее в София. Обяснението е лесно – тук се получават по-високи заплати (но затова пък и разходите Ви са по-големи). Но и безработицата в столицата е най-ниска за цялата страна, а големите компании се насочват първо към икономическите центрове.
6. Липсата на паркинги – те могат да са безплатни, платени, подземни, етажни надземни и др. Именно тяхната липса води до паркирането на автомобилите на тротоарите и в градинките, с което не се спазват правилата за движение и се пречи на пешеходци и велосипедисти.
7. Малко зелени площи – В София зелените площи са кът, а съществуващите не се поддържат, за което вина имат и жителите на столицата.
8. Кремиковци – един от основните проблеми на столицата. Затварянето му може да направи София втория Шефилд, а въздухът за нас да стане по-чист.
9. Липсата на канализация – в част от новите квартали на София все още липсва такава, а според последни данни на Profit.bg около 20% от столицата няма канализация.
10. Транспорт – остарелият парк на СКГГ е друг проблем пред столицата. Тук можем да споменем и метрото, а именно забавянето в неговото строителство и малкият метрорадиус.