С 40% са се увеличили хората, които ползват метрото, след откриването на втората линия на подземния транспорт в столицата.

Новата линия беше открита на 31 август, а с пускането на 11-те спирки се откриват и възможности за развитие на търговията в подлезите.

Нови 100 хиляди души са заменили колата с метрото само за последните няколко седмици от старта на втората метролиния.

Все още обаче чакането по нея е най-голямо и занапред влаковете ще се движат в интервал между 7 и 9 минути.

"Първата линия е най-натоварена. В пиковите часове има допълнителни влакове и интервалът там е 3 минути. На втората линия интервалът е по-голям, защото натоварването с пътници е по-малко”, обясни директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев пред bTV.

По-голямата част от търговските обекти под земята вече са отдадени под наем. И ако се чудите защо повечето витрини в подлезите са празни и магазините не работят, причината е, че все още вървят процедури по оформяне на документацията.

По-голямата част от магазините под земята продават напитки и закуски. Сувенирите около станция „Сердика” също вървят добре. 75 евро на квадрат е месечният наем за обектите в центъра.

В периферните е десетина евро. Надявам се следващите няколко месеца постепено да започнат да се оживяват. Все пак това са атрактивни места, каза Братоев.

Метрополитенът засега не бърза да увеличава персонала и влаковете, докато не се увери, че интересът към подземния транспорт ще е траен, а не просто плод на любопитство към новата градска придобивка.