2 200 000 страници хартия спестиха служителите на Национална агенция за приходите (НАП), като предадоха за рециклиране 3 тона употребявана хартия и си препратиха над 82 000 електронни документа. От близо 2 години в НАП вътрешният обмен на всички документи се извършна не на хартия, а чрез електронна деловодна система. 184 принтера в централното управление и учебните центрове на НАП печатат двустранно документите, което пести допълнителни ресурси.

От началото на 2011 г., директорът на дирекция „Обжалване и управление на изпълнението” в София изпраща всички свои решения по обжалвани актове само по електронен път или ги предоставя на електронен носител. Средногодишно столичната дирекция „Обжалване и управление на изпълнението” издава по около 2500 решения, всяко от които по около 30 страници. Това означава, че новата практика спестява около 75 000 страници хартия на година.

От юни 2011 г. в Централно управление на агенцията се провежда „зелена” кампания за разделно събиране на употребявана хартия под мотото „Всеки лист хартия е глътка въздух, не го изхвърляйте!”. Кампанията насърчава социалната и екологична отговорност у служителите на приходната агенция.

Като част от политиката за грижа към околната среда пред сградата на централното управление на агенцията бяха монтирани стойки за велосипеди. По този начин служителите и клиентите на НАП могат свободно да се придвижват без да замърсяват средата.

В момента експерти на НАП работят по внедряването на цялостна система за управление на околната среда. Тази система ще позволи да се направи оценка на въздействието на дейността на агенцията върху околната среда и ще даде възможност да се вземат мерки за редуциране на това въздействие.

От НАП напомниха също, че ключова цел на агенцията е непрекъснато развитие на електронните услуги и намаляване на личните посещения в офисите, както и ограничаване разходите на клиентите при контакта им с администрацията.

След осигуряването на дистанционна връзка на фискалните устройства с НАП, отпадна задължението за заверка на свидетелствата за регистрация на устройствата, хартиени протоколи за демонтаж на фискалната памет, както и подаването на съобщения за промяна на адреса и други данни за търговския обект. Това води до значително съкращаване на време и разходи за клиентите на администрацията.

По предложение на приходната агенция, в средата на 2010 г. беше въведена така наречената контролна лента на електронен носител (КЛЕН). Това води до сериозни икономии на консумативи, тъй като КЛЕН изпълнява функциите на хартиената контролната лента. Така отпадна и необходимостта от съхранение на големите обеми хартиени контролни ленти за срок от пет години. Според оценките на НАП мярката може да спести близо 5000 тона хартия годишно.