40 на сто повече приходи от синя и зелена зона отчита Столичната община за изминалата половин година, съобщи bTV.

12 месеца след активните протести срещу по-високите цени за паркиране в центъра на София столичани вече виждат ползи от промените. Дори в пиков час 1/4 от местата в синята зона са свободни, а в зелената има дори повече.

"Сега никакво време, просто има свободни места, а преди нямаше свободни места", обясни шофьор. "Откакто има синя и зелена зона, сложиха колчета и има някакъв ред, другото беше анархия", беше мнението на друг.

За живеещите в центъра обаче битката срещу системата продължава. Протестиращите от групата "Не на данък паркинг" започват подписка, с която настояват исканата сума от 150 лева, за да паркират пред дома си, да стане 10 лева, с които само да се покрият разходите за издаване на стикера.

"На този етап имаме реален шанс година по-късно да постигнем заветната цел, а именно да извоюваме в наредбата таксата поне за първи автомобил на жилище да бъде административна", е мнението на Гергана Владова от Сдружение "Софийски обществен съвет”.

Страните, в които е най-скъпо да имаш кола

От Центъра за градска мобилност отчитат близо 500 хил. лв. приходи само от абонатите. Изненадващо, по-скъпата синя зона се оказва по-предпочитана от по-евтината зелена.

"Хората предпочитат да отидат до мястото, където имат необходимост да свършат работа, да си платят, да свършат бързо работа и да напуснат зоната пак с автомобила, вместо да паркират в зелена зона, да изминат някакъв определен път пеша", според Емил Коларов от Центъра за градска мобилност.

Засега разширяване на платеното паркиране не се предвижда. Планира се обаче някои големи квартали, като Студентски град например, да станат т.нар. жълта зона - при нея паркоместата са разчертани, пари за паркиране не са взимат, но се вдигат колите, които спират неправилно.