Приключи изграждането на участъка от метрото между метростанция 5 - Банишора и метростанция - 6 - Централна гара, съобщиха от Столична община.

Тунелопробивната машина София днес навлезе в метростанцията на Централна гара. До момента е изпълнен над 1 км тунел като строителство е съобразно графика. Изграждането на 3.5 км тунел трябва да приключи в края на м август 2011.

Готови са 51% от дейностите по втория метродиаметър от столичното метро. С пускането на тази част се очаква 25% облекчаване на трафика в София. Това каза столичният кмет Йорданка Фандъкова, която посети изграждащата се метростанция пред Централна гара, предаде агенция „Фокус".

Дейността на машината продължава 5 месеца и досега са прокапани 1000 метра. В последните дни от кв. „Банишора" до Централна гара, машината е прокопала по 20 метра на ден. През месец март тя трябва да достигне до „Лъвов мост". През месец май машината трябва да е при метростанцията на ЦУМ, а през септември 2011 година при кръстовището на бул. „Витоша" и бул. „Патриарх Евтимий".

Към момента 180 хил. души се движат със столичното метро. Очаква се след пускането на втория метродиаметър, този брой да нарасне до 400 хил. души.

През 2011 година ще се извърши реконструкция на подлеза на НДК във връзка с изграждането на метрото в този район, а сега предстои ремонтиране на подлезите при Централна автогара и Централна гара, тъй като те ще бъдат свързани с метростанцията там.

Фандъкова обясни още, че през 2012 година с пускането на втория метродиаметър в столичното метро от кв. „Надежда" до кв. „Лозенец" ще се достига до 15 минути.