Индексът на потребителските цени (ИПЦ) за март 2011 г. спрямо февруари 2011 г. е 100.6%, т.е. месечната инфлация е 0.6%. Инфлацията от началото на годината (март 2011 г. спрямо декември 2010 г.) е 2.4%, а годишната инфлация за март 2011 г. спрямо март 2010 г. е 5.6%.

Средногодишната инфлация за периода април 2010 - март 2011 г. спрямо периода април 2009 - март 2010 г. е 3.5%.

През март 2011 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:

- хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 1.3%;

- алкохолни напитки и тютюневи изделия - цените остават на равнището от миналия месец;

- облекло и обувки - намаление с 0.3%;

- жилища (наеми, текущ ремонт и поддържане), вода, електроенергия, газ и други

- горива - намаление с 0.1%;

- жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома - цените остават на равнището от миналия месец;

- здравеопазване - намаление с 0.2%;

- транспорт - увеличение с 1.8%;

- съобщения - цените остават на равнището от миналия месец;

- свободно време, развлечения и културен отдих - намаление с 0.7%;

- образование - увеличение с 0.1%;

- ресторанти и хотели - увеличение с 0.1%;

- разнообразни стоки и услуги - увеличение с 0.2%.

През март са се увеличили цените на следните хранителни продукти: брашно - с 5.2%, хляб - с 1.1%, макаронени изделия - с 0.5%, пасти, торти, сиропирани сладкиши - с 2.1%, ориз - с 2.6%, месо от едър рогат добитък - с 0.4%, птиче месо - с 1.7%, мляно месо (кайма) - с 0.2, риба и рибни продукти - с 2.2%, сирене - с 1.5%, кашкавал - с 1.7%, маргарин - с 1.1%, млечни и растителни масла - съответно с 1.2 и 1.6%, яйца - с 0.7%, ябълки - с 6.7%, зрял чесън - с 1.6%, зрял лук - с 2.9%, картофи - с 9.6%, зеле - с 46.5%, моркови - с 3.9%, леща - с 1.0%, захар - с 15.1%, захарни и шоколадови изделия - с 0.4%, безалкохолни напитки - с 1.4%, вина - с 0.9%, и други.

През месеца са се намалили цените на следните хранителни продукти: свинско месо - с 0.8%, трайни колбаси - с 0.3%, малотрайни колбаси - с 0.5%, домати - с 9.9%, краставици - с 14.7%, зрял боб - с 0.7%, цитрусови и южни плодове - с 0.2%, гъби - с 2.6%, и други.

През март в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано увеличение при: течни горива за битови нужди - с 2.8%, готварски печки - с 0.3%, дизелово моторно гориво - с 2.9%, автомобилен бензин А95Н - с 2.7%, автомобилен бензин А98Н - с 2.6%, пътнически таксита - с 0.9%, автобусен междуселищен транспорт - с 3.5%, вътрешноселищен обществен транспорт - с 1.6%, услуги в ресторанти, кафенета и др. - с 0.3%, кина, театри и др. - с 1.1%, продукти за лична хигиена - с 0.6%, и други.

Намалили са се цените на: облекло - с 0.2%, обувки - с 0.5%, мебели - с 0.2%, газ пропан-бутан за ЛТС - с 1.7%, телевизионни приемници и антени - с 2.5%, услуги по настаняването - с 3.8%, и други.

През март са намалели цените на лекарствата с 0.2%, на лекарските услуги - с 0.2%, и на стоматологичните услуги - с 0.1%.

Хармонизираният индекс на потребителските цени (ХИПЦ) за март 2011 г. спрямо февруари 2011 г. е 100.4%, т.е. месечната инфлация е 0.4%. Инфлацията от началото на годината (март 2011 г. спрямо декември 2010 г.) е 1.4%, а годишната инфлация за март 2011 г. спрямо март 2010 г. е 4.6%.

Средногодишната инфлация за периода април 2010 - март 2011 г. спрямо периода април 2009 - март 2010 г. е 3.7%.

Според ХИПЦ през март 2011 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:

- хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 1.4%;

- алкохолни напитки и тютюневи изделия - цените остават на равнището от миналия месец;

- облекло и обувки - намаление с 0.2%;

- жилища (наеми, текущ ремонт и поддържане), вода, електроенергия, газ и други

- горива - намаление с 0.1%;

- жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома - цените остават на равнището от миналия месец;

- здравеопазване - намаление с 0.1%;

- транспорт - увеличение с 1.6%;

- съобщения - цените остават на равнището от миналия месец;

- свободно време, развлечения и културен отдих - намаление с 1.1%;

- образование - увеличение с 0.1%;

- ресторанти и хотели - намаление с 0.9%;

- разнообразни стоки и услуги - цените остават на равнището от миналия месец.