63 % не разбират написаното на опаковките на храните

656
63 % не разбират написаното на опаковките на храните

63 % от хората имат проблеми при разчитането на информацията върху етикетите на хранителните продукти, сочи проучване.

Проучването за потребителското поведение и информацията на етикетите на храните е проведено сред 800 души градско население от 25 юни до 4 юли

Като основен проблем при разчитането гражданите посочват малкия шрифт, с който е написана информацията на продукта. За 28 % от хората буквите са много бледи и нечетливи. Най-големи затруднения срещат хората над 55-годишна възраст, както и тези с по-ниско образование.

Най-трудно разбираемата част от етикетите се оказват Е-тата, като 20 % от хората признават, че не разбират какво се крие зад тези букви и цифри. 95 % са убедени, че е важно на етикетите да се изписва информацията за съставките от продукта, които крият потенциален риск за здравето, а 91 % от хората са категорични, че на етикетите трябва да пише ако има наличие на ГМО, дори и то да е в незначително количество.

86 % от анкетираните отчитат важността на информацията за страната, от която идва продукта. Съществува много горещо одобрение за включването на още елементи на етикетите на хранителните продукти.

43 % от хората намират за най-подходящо, ако има рискови стойности за някои от елементите, те да се обозначат с друг цвят, а 25 % от хората искат рисковите стойности да се обозначат с някакъв символ или картинка.

Изследването показва, че три четвърти от българите са убедени, че хранителните продукти влияят върху здравето им, но търсенето на информация за продуктите още не се е превърнало в част от навиците на хората по време на пазаруване. Едва 39,5 % четат редовно етикетите на продуктите.

Изключително висок е процентът на хората, които следят срока на годност. 81 % от българите са категорични, че правят това. Това показва, че широкото популяризиране в общественото пространство на случаите на храни с изтекъл срок на годност е имало ефект, коментира Боряна Димитрова, директор на Агенция "Алфа Рисърч".

На всички анкетирани са представени снимки на двете страни на опаковката на колбас. Оказва се, че цената привлича най-много хората, след това се гледа срока на годност, фирмата производител и другите данни, които са описани.

Едва 20 % от хората обръщат внимание на съдържанието на оцветителите и стабилизаторите, само 10 % гледат маслеността, 7,5 % от хората се интересуват от съдържанието на сол 7.5 %, а 5.5 % от съдържанието на въглехидрати. Само 4 % гледат енергийната стойност на продукта. Към момента само 38 % от хората твърдят, че написаното на опаковката влияе силно на решението им за покупка.

Над 50% от хората не вярват изцяло или частично на информацията, написана на етикетите на хранителните продукти. 45% вярват изцяло или отчасти на информацията.

Източник: БГНЕС

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 723.020 0.00%
  • BGREIT 117.220 0.00%
  • BGTR30 565.220 0.00%
  • BGBX40 137.690 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1815 1.1816
  • GBP/USD 1.2803 1.2804
  • USD/JPY 108.8960 108.9090
  • USD/CHF 0.9650 0.9651
  • USD/CAD 1.2545 1.2547
  • AUD/USD 0.7909 0.7910
  • USD/BGN 1.6552 1.6555
Ask Bid
  • DOW JONES 21820.72 21824.72
  • S&P500 2445.34 2445.84
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5113.48 5115.48
  • DAX 12173.98 12175.98
  • FTSE 100 7378.04 7379.54
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1290.56 1291.06
  • СРЕБРО 17.07 17.10

Видео