Най-голямо е недоволството на потребителите от ЧЕЗ Разпределение България АД, сочи отчет на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране за броя на постъпилите жалби през първото шестмесечие на тази година.

Общо 1039 жалби от граждани са получени в дружеството, а 73% от тях са срещу ЧЕЗ. Те са препратени към съответните компетентни държавни институции, но по около 30 % от тях все още не е получен отговор. Общо 693 от жалбите са в сектор електроенергетика, а най- често срещаният проблем на гражданите е констатирани грешки при отчитането и при изготвянето на крайните сметки.

Голяма част от потребителите се оплакват и от прекъсвания на електрическа енергия или доставка на електрическа енергия, неотговаряща на показателите за качество, водещи до материални щети и други. В сектор топлоенергетика преобладават жалбите, свързани със сметките за топлинна енергия на битови потребители в сгради-етажна собственост. В електроразпределителните дружества от началото на годината до сега са постъпили 11817 жалби, като в повечето случаи, особено през второто полугодие, става въпрос за оспорване на изчисляване на междинните суми във връзка с тримесечното отчитане. Най големият дял на жалбите е за грешки при изготвянето на сметките и не получаването на известия за тях - 22%, което особено нараства след въвеждане на тримесечният период на отчитане в ЧЕЗ.

От комисията препоръчват на отдел "Жалби и работа с потребителите" да се разработи и представи график за изпълнение на дейността по проверки в дружествата, а на електроразпределителните дружества представят в ДКЕВР процедурите и плановете за изкупуване на енергийни съоръжения, изградени по предварителни договори с инвеститори.

Източник: БГНЕС