97.9% от гостите на Международния пролетен панаир са доволни от посещението си, едва 1.4% не са открили фирмите, които ги интересуват. Това показват данни от социологическото проучване на „Алфа рисърч”, оповестени от Международен панаир - Пловдив. Макар и неокончателни, резултатите сочат, че деловият форум е бил полезен за посетителите.

77.4% от тях са специалисти, като преобладаващата част са собственици на фирми (30.6%) и представители на висшия мениджмънт (27.1%). Най-голям е бил интересът към новите продукти, технологии и машини, представени на изложбите за мебели, парфюмерия и козметика, строителни материали, яхти, водни спортове и екипировка, битова техника и домакинство, хотелско и ресторантско оборудване, хранителни стоки, текстил, конфекция, кожени изделия.

Основната цел на посетителите е била да се ориентират в тенденциите на областта, в която работят, според мнението на над 76% от анкетираните. Това е добър знак за изложителите, които идват на панаира, за да демонстрират постиженията на своите компании. Другите мотиви за посещение са проучване на оферти и срещи с бизнес партньори, каквито са и част от целите на изложителите.

Фактът, че 91% от участниците в допитването имат намерение да дойдат на ПРОЛЕТ 2009, показва, че тазгодишното издание е отговаряло на техните нагласи и очаквания.

Изложителите също декларират позитивно отношение – 69.9% виждат благоприятни перспективи за следизложбени сделки, 66.6% са удовлетворени от участието си в Пролетния панаир.