Не можем да си представим, че няма да има задръствания в столицата и е нереалистично да си го представим, но движението трябва да бъде облекчено. Това каза пред Нова телевизия Александър Цветков, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Очаква се до месец в началото на септември да имаме вече връзка между "Младост", "Люлин" и "Обеля" през центъра. Очаква се сериозен отлив от движението в посока метрото, допълни Цветков. Само през последните три години около 30 нови автобуса са доставени за София. Цветков коментира, че не са „глупости" сделката с двата самолета на стойност 110 млн. долара и "тази сделка е сключена независимо от това, че самолетите не отговаряли на техническите изисквания, допълни Цветков. Тези самолети не генерират никакви приходи, а само разходи, каза Цветков. Относно закупуването на тези самолети договорът е сключен през 2009 година, два самолета за правителствени нужди, при положение, че много европейски страни не си позволяват да издържат за такива цели такива самолети, каза още транспортният министър.

Утре е плащането за тези самолети, съгласно договора има изискване в срок от пет дена ако не бъде платено, договорът да бъде прекратен. По отношение законосъобразността на тази сделка със самолетите най-добре ще се произнесе прокуратурата, заяви Александър Цветков. Изплащането на 110 млн. долара в момента не е по силите на бюджета и този въпрос не стои пред нашето правителство. Всички материали, които изпратихме ясно показват несъответствието на самолетите с техническите характеристики, каза Цветков. Под тази сделка стои подписът на главния секретар, упълномощен от министъра на транспорта, но не бих искал да коментирам, докато не се произнесе прокуратурата.

От своя страна бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев каза в своя защита по темата със самолетите, че самолетите са на лизинг, което не означава, че тези 110 млн. лева ще се плащат тази година. На въпрос защо правителството закупува самолети за властта при положение, че сме в рецесия, Мутафчиев каза: „Логично беше, тъй като отряд 28 трябваше да спре своята дейност. Когато става дума за сигурността, не може да се правят компромиси. Това решение е възложено на Министерството на транспорта от Министерски съвет". Преди да сключим договора, поискахме от Министерството на финансите да се каже по какъв начин ще бъдат осигурени средствата за плащане, защото нямаше такива, каза Мутафчиев.

„Няма пари обаче нито в Министерството на финансите, нито в Министерството на транспорта", каза от своя страна министър Александър Цветков. „Парите сега ги дава министър Дянков и нека да престанем с тези оправдания, след като е взето решение в края на краищата отговорност носи министъра. Радвам се, че прокуратурата ще направи проверка, за да се докажат нещата", допълни още Петър Мутафчиев. „Мисля, че не е сгрешено, че се купуват тези самолети и се гарантира спасяването на отряд 28, както и сигурността на представителите на държавните институции за 20 години", каза още Мутафчиев.

Относно бюджета на транспортното министерство, министър Цветков коментира, че има ангажимент за редуциране на бюджета в размер на 15%. „Капиталовата програма е изразходвана и ние от капиталови разходи не може да ползваме нищо, просто те са похарчени вече. Имаме група, която да състави план за развитието на този отряд и да се реши как да се обслужва правителството при пътуване с полети - да се закупуват ли втора употреба или да се пътува с чартърни полети", допълни Цветков.

Източник: БГНЕС