Национална информационна кампания „Дни на износа” започва Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия (АНМСП), съвместно с Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ) и Българската агенция за експортно застраховане (БАЕЗ).

От 16 май до 16 ноември ще се проведат специализирани бизнес семинари в 15 града в България. На семинарите ще бъдат разгледани темите:

•Дейности на АНМСП, насочени към подпомагане на външнотърговската дейност на малките и средните предприятия;
•Търговски договорености на ЕС. Защитни мерки. Квоти. Изисквания на ЕС;
•Външнотърговски връзки на България в условията на членство в ЕС;
•Как да успее бизнесът ми в Европа;
•Външнотърговски документи;
•Седем стъпки на износа;
•Експортно застраховане и възможности за финансиране на износа.

Целта на информационната кампания е да се запознаят българските експортно ориентирани фирми с възможностите за развитие на търговските взаимоотношения, както и да се предостави информация за специфични условия за търговия с партньори от други страни. По време на семинара представителите на бизнеса ще имат възможност да проведат индивидуални срещи и да получат консултации по конкретни проблеми от експерти на МИЕ, АНМСП и БАЕЗ.
Партньори на Агенцията по места са регионалните структури на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), Българската асоциация на агенциите за регионално развитие и бизнес центрове (БАРДА), Българската стопанска камара (БСК), браншови организации и местни НПО, работещи в подкрепа на малкия и среден бизнес.