Как чатботове навлизат в ежедневието ни и употребата им в B2C комуникацията - това е темата, която засегна Атанас Райков, директор „Бизнес развитие“ във Viber за ЦИЕ, ОНД и Близкия Изток и Северна Африка, по време на технологичното събитие на есента Digital Trends.

Социалните мрежи все повече започват да губят доверието на потребителите и те се чудят какво могат да споделят. Например, в Instagram те виждат нещо, но знаят, че това в много от случаите не е реално, истината е само малка част от действителния живот.

Реалните неща обаче се случват в месинджър услугите и все повече хората започват да осъзнават това. Затова не е случайно, че там отиват много от големите компании и финансови услуги.

Месинджър услугите не показват красивата страна, това е място, където се решават проблеми, търсиш отговори и намираш интеракции, посочи Райков.

Чатботовете са място, където комуникираш с потребителите и можеш да реализираш продажба, трябва да таргертираш някакви хора. А за да се случи това, е много важно да имаш директна връзка с клиента, да притежаваш клиента, каза още той.

По думите му ако имаш чатбот и можеш да споделиш мнение, създаваш взаимоотношение. Чатботът може да се разглежда и като минивресия на твоето приложение и знаеш, че всеки момент може да достигнеш до определени хора, които имат интерес към твоя бизнес.

Така ти реализираш канал, който е много по-личен, има по-малко съдържание, но в повечето случаи се отваря на 70-80%. Най-малкото защото човешкият мозък иска да работи по този начин – да знаеш, че имаш 0 съобщения в Inbox-а, каза още Райков.

Чатботовете са и начин да се поднесе комерсиална информация за ключови потребители. С тях може да създадеш бранд дори.

Целта на чатбота е да достигнеш до качествена за теб аудитория, място да предлагаш нови услуги, игри, експерименти, дори и още един канал, през който да изпращаш ексклузивни оферти на ключовите за теб потребители, завърши Атанас Райков.

Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com.