Американският университет в България си тръгна с две отличия от годишните награди на b2b Media.

Първото място в категория „Иновативен проект“ е логично признание за отпечатъка, който оставя в обществото първата в България стипендиантска програма, подкрепяща лидерите на бъдещето на основата на осъществени от самите тях социални проекти.

„Rising Impactors“ е изразител на цялостно нов подход към достойнствата и заслугите на младите, защото отчита социалното въздействие, което те постигат в дългосрочна перспектива. От друга страна, чрез “Rising Impactors” университета полага основите на още една общност, която да бъде носител не само на интегритета и духа на ценностите на АУБ, но и двигател на позитивна промяна в цялата страна.

В този смисъл отличието за Community Branding е награда за работата и усилията на цялата общност на АУБ, от студентите и преподавателите, през администрацията, до всички бивши възпитаници на университета.

„Успехът – както за една компания, така и за отделната личност – все повече се измерва спрямо способността да се оказва позитивно въздействие върху обществото“, каза веднага след церемонията по награждаването Ирена Мачева, директор „Развитие“ на АУБ.

„„Rising Impactors“ търси талантливите и проактивни младежи, които да бъдат възнаградени за досегашните си усилия в полза на обществото и окуражени да продължават все по-усърдно в същия дух. Стипендията дава шанс те да получат отличен старт и висококачествено образование, което да им помогне да развият потенциала си и да допринасят за развитието на страната ни“, допълни тя.

Стипендията „Rising Impactors“ е в духа на целите и мисията на АУБ, поставени още с основаването на университета през 1991 г., за обучаване на студенти с изключителен потенциал в среда, насърчаваща академичните постижения, многообразие и уважение, които да бъдат подготвени за демократично и етично лидерство. Чрез нея АУБ осигурява възможност на младите българи да получат висококачествено висше образование и да станат главни герои в позитивната промяна на българското общество.

Стипендиантите се избират след конкурс за социални проекти от жури, съставено от представители на бизнеса и университетската общност. Кандидатстващите проекти се оценяват, като се взема предвид тяхното дългосрочно въздействие върху общността, както и от броя на хората, до които е достигнала инициативата. Стипендията е единствена по рода си в региона и подава ръка на бъдещите лидери на България, които имат нужда от подкрепа днес.

Отпусканата стипендия се финансира с дарения от организации и частни компании, фондации и физически лица, които споделят ценностите и мисията на АУБ и отдават приоритет на развитието и подкрепата на следващото поколение лидери в обществото.

Стипендиантската програма е създадена така, че да се превърне в интегрална част от CSR програмите на компаниите, което ежегодно да носи добавена стойност за тях. Не на последно място, „Rising Impactors“ представлява и директен комуникационен канал между бизнеса и младите висококвалифицирани специалисти.