В автокъщите край Благоевград клиентите съвсем оредяха, а цените така и не падат. Мечтата на всеки средностатистически българин във време на криза - да купи евтино лека кола втора ръка се превръща в химера.

"Все едно е обявена въздушна опасност, жив човек няма", онагледява ситуацията в 6-те автокъщи край Благоевград клиент от Разложко. "Цените на автомобилите не са паднали изобщо, малолитражна-бензинова кола търся, цената на дизела е непоносима, ако ти кажат, че търсенето им се е повишило - лъжа е", категоричен е Марин Мицев от Долно Драглище, единственият клиент, който оглежда напечените от жегата коли втора ръка.

"Бизнесът е слаб както навсякъде, няма икономика, строителството спря и парите съвсем изчезнаха, банките не дават кредити, откъде да вземеш 4-5 000 лева, та да купиш кола", пита риторично продавач-консултантът в автокъща Петър Петров.

Единствената му надежда са клиентите от съседна Македония, където отпадна ограничението за внос на стари коли и в момента могат да купуват произведени най-късно до 1995 година и търговията живнала. "Паднаха и митата, които излизат 500-600 евро, съседите вече могат да регистрират купените в България коли с техни регистрационни табели.

До скоро право да купуват имаха само тези с двойно гражданство, затова Македония се напълни с коли с български номера. Но още е рано да се радваме. Ако преди кризата продавахме по една кола на седмица - сега на месец", обяснява Петров.

Според него, след като фирмите закъсали, умряла търговията с камиони и микробуси, в момента се търсят леки коли с по-малка кубатура и цена до 3 000 лева. " Повечето гастарбайтери се върнаха, похарчиха парите, по-рано купуваха коли подарък за роднините, сега всеки си стиска парите за черни дни", поясни Петров. " Ей все така е - мъртвило. По-рано имаше кучета, сега и те избягаха", шегува се Петров.

" Няма клиенти, с тояга да ги караш, пак не идват", допълва друг търговец на коли. Според тях скокът на горивата и застраховките хептен ще откаже българина да купува коли втора ръка. "Защо да сваляме цените, виж строежа над нас, намалиха цените от 550 на 420 евро на квадрат, но апартаментите пак си стоят празни", аргументира с желязна логика твърдата си ценова политика Петър Петров, чийто поглед шари насам-натам, в очакване на клиенти.

Източник: БГНЕС