В началото на първата година от членството на страната в Европейския съюз българинът продължава да предпочита местните стоки заради доброто им качество и изгодната цена.

Това са изводи от анкета сред пълнолетното население на страната "Защо купуваме български стоки" на социологическата агенция "Алфа рисърч". Изследването е по поръчка на "Бизнес център - България" ЕООД, съорганизатор на откриващия се днес в НДК панаир на производителите "Изберете българското!".

Резултатите от проучването бяха представени на пресконференция от управителя на дружеството Йорданка Чавдарова. Над 55 на сто от анкетираните са посочили, че купуват български стоки заради доброто качество, 27.5 на сто - заради изгодната цена и едва 3.3 на сто са заявили, че избягват да купуват местни стоки.

Около 46% от запитаните очакват, че с приемането на страната в ЕС предлаганите стоки и услуги в България ще поскъпнат. Малко над 26 на сто очакват, че ще има по-качествени продукти на пазара, а 25 на сто прогнозират фалит на български компании.

6.5 на сто от анкетираните се опасяват от загуба на националния вкус и идентичност. В анкета сред 320-те фирми, участващи в панаира, 72 на сто от дружествата заявяват, че не инвестират в нововъведения.

В изложението участват малки и средни предприятия, предимно от леката индустрия. Сред основните трудности пред фирмите са набирането на персонал, реализацията на продукцията и нелоялната конкуренция.