Председателят на Държавната агенция по туризъм /ДАТ/ Анелия Крушкова заяви на пресконференция във Велико Търново, че основна задача на ведомството е да разшири рекламата на България по международните туристически форуми като дестинация на четири сезона, съобщава БТА.


Нашата страна вече разполага с прекрасни бази за различни видове алтернативен туризъм, а богатото ни културно-историческо наследство е привилегия, с която малко страни могат да се похвалят, коментира Крушкова. Тя бе сред участниците в дискусионните програми на националното туристическо изложение "Културен туризъм" в града.


Според нея, засега няма да се променя логото с жълта роза, което се поставя върху всички туристически рекламни материали за България, но е необходима цялостна промяна в посланията и цялостната визия, която се формира сред чужденците за нашата страна като туристическа дестинация.

По този повод ДАТ ще инициира обществена дискусия, която да завърши с конкурс за ново рекламно лого на България, добави Крушкова.

По думите й, предстои сформирането на експертна работна група, която ще разработи стратегия за развитието на културния туризъм, в партньорство с общините, туроператорите, музеите и министерствата.

През новия сезон ще бъде направено маркетингово проучване, което трябва да изясни промените в профила на чуждестранните туристи в България.

Ние не трябва да подценяваме и нашите сънародници като потенциални гости в планинските курорти и по Черноморието, смята председателят на ДАТ. Тази година сезонът ще бъде открит на 20 април, за да могат българските граждани да планират по-рано своите отпуски и да се запознаят с новите възможности за атракции и отдих, които предлага туристическият бранш, допълни Крушкова.