Българският бизнес все още не се възползва активно от възможността за извънсъдебно решаване на спорове чрез европейската мрежа СОЛВИТ. От общо 200 жалби, получени в СОЛВИТ-България, над 90 на сто са от граждани. Това каза Калоян Симеонов от българския екип на СОЛВИТ пред участниците в среща на Евроклуба при Българската търговско-промишлена палата с представители на деловите среди.

Решаването на спорове по извънсъдебен начин е по-бързо и по-икономично, отбеляза експертът. По този начин могат да се разрешат проблеми, свързани със свободното движение на стоки, услуги, капитали и хора. Става дума за проблеми, които имат презграничен елемент. Чрез СОЛВИТ се решават и проблеми, произтичащи от несвършената работа на администрацията.

Обикновено успеваемостта при разрешаването на подобни спорове е около 80 на сто за България и над 75 на сто - в ЕС, а времето, което то отнема е около 10 седмици, каза Симеонов.

Той съобщи, че сред малкото жалби на бизнеса има такива, свързани с проблема с данъчното облагане, с пазара на услуги и със свободното движение на капитали. Целевата група, към която са насочени услугите на СОЛВИТ, са малки и средни предприятия.

Гражданите най-често се оплакват във връзка с признаването на професионалната квалификация, достъпността до пазара на труда в ЕС и признаването на шофьорски книжки.

Българският СОЛВИТ-център се намира в дирекция "Координация по въпросите на ЕС и международните финансови институции" в администрацията на МС.