Българският бизнес все още не се възползва активно от възможностите на СОЛВИТ
Българският бизнес все още не се възползва активно от възможността за извънсъдебно решаване на спорове чрез европейската мрежа СОЛВИТ. От общо 200 жалби, получени в СОЛВИТ-България, над 90 на сто са от граждани. Това каза Калоян Симеонов от българския екип на СОЛВИТ пред участниците в среща на Евроклуба при Българската търговско-промишлена палата с представители на деловите среди.
Решаването на спорове по извънсъдебен начин е по-бързо и по-икономично, отбеляза експертът. По този начин могат да се разрешат проблеми, свързани със свободното движение на стоки, услуги, капитали и хора. Става дума за проблеми, които имат презграничен елемент. Чрез СОЛВИТ се решават и проблеми, произтичащи от несвършената работа на администрацията.
Обикновено успеваемостта при разрешаването на подобни спорове е около 80 на сто за България и над 75 на сто - в ЕС, а времето, което то отнема е около 10 седмици, каза Симеонов.
Той съобщи, че сред малкото жалби на бизнеса има такива, свързани с проблема с данъчното облагане, с пазара на услуги и със свободното движение на капитали. Целевата група, към която са насочени услугите на СОЛВИТ, са малки и средни предприятия.
Гражданите най-често се оплакват във връзка с признаването на професионалната квалификация, достъпността до пазара на труда в ЕС и признаването на шофьорски книжки.
Българският СОЛВИТ-център се намира в дирекция "Координация по въпросите на ЕС и международните финансови институции" в администрацията на МС.