Българският пазар е бързо развиващ се и има голям потенциал. Това каза Хари Лейнонен - главен директор в "Нокиа", който представи българския екип на компанията и плановете й за пазара у нас.

Според Разван Петреску - регионален мениджър на "Нокиа" за България, Румъния, Сърбия, Черна гора и Македония, българският пазар е сходен с останалите страни и няма нужда компанията да променя своя подход у нас, информира БТА.

По думите на Лейнонен "Нокиа" все повече се насочва към мултимедийните решения като т. нар. мултимедия компютри - устройства, които обединяват много услуги - музика, видео, e-mail, Internet browsing. Причината е, че потребителите все повече заменят единичните устройства с комбинирани.

Изследване на компанията сочи, че мобилните си устройства като будилник ползват 72 на сто от потребителите, като часовник - 73 на сто, като бележник - 64 на сто, а за календар - 57 на сто. 36 на сто ползват Интернет през мобилните си телефони, а 44 на сто снимат с тях.

Близо 70 процента от хората, които имат мобилно устройство с възможности за слушане на музика, го използват и за тази цел, а 67 на сто от потребителите очакват мобилният им телефон да замени цифровото устройства за слушане на музика.

Според представителите на "Нокиа" 42 на сто от хората биха искали чрез мобилното си устройство да бъдат свързани със своя компютър, принтер, музикална уредба, телевизор и дори хладилник, което дава нови насоки за развитие на компанията.