Българският пазар на куриерски услуги е един от най-добре развиващите се

6946
Българският пазар на куриерски услуги е един от най-добре развиващите се

© DPD

Арнолд Шрьовен е изпълнителен директор и член на Управителния съвет на водещата международна куриерска компания DPD. Компанията доставя над 2.5 милиона пратки на ден по целия свят. Шрьовен е съосновател и настоящ председател на организацията Club of Logistics e.V. (Клуб Логистика), в която членуват редица водещи мениджъри от бранша. Арнолд Шрьовен пристигна в София, за да представи инициативата „DPD доставя българската култура в Европа” – дарение на 400 тома историческа и детска литература, които ще бъдат доставени от куриерите на DPD в българските културни институти в страни от ЕС.

- Разкажете ни повече за компанията, която представлявате. И нещо, което е изключително интересно – как се обслужват 2.5 млн. пратки всеки ден?

DPD оперира с най-ефективната сухопътна транспортна мрежа в Европа. Към момента компанията разполага с 800 депа и 60 разпределителни центрове, които са свързани с ежедневни транспортни линии с фиксирано разписание и допълнителни директни доставки. Благодарение на това, DPD разполага с най-гъстата пътна мрежа в Европа, която свързва 35 държави.


Разчитаме много и на децентрализираната ни структура, която гарантира ефикасно изпълнение на поръчките на местно ниво. Всеки ден куриерите на DPD транспортират доставки по над 500 международни маршрута и изминават над 235 хиляди километра. Сами разбирате, че без отлично организирана децентрализирана структура, коректното изпълнение на поръчките не би било възможно.

Високата ефективност на пътно-транспортната ни мрежа свежда до минимум нуждата от използването на въздушен транспорт. По този начин намаляваме както вредното влияние върху околната среда, така и цените за доставка – въздушното транспортиране отделя 8 пъти повече въглеродни емисии и струва 5 пъти по-скъпо от наземния транспорт. DPD доставя почти 100% от своите стандартни доставки в рамките на Европа с наземен транспорт. Изпълнението на поръчките е винаги бързо и надеждно, а наред с това екологично и достъпно като цена.

- От кога оперира компанията на българския пазар и какви са стратегическите Ви цели в страната ни?

DPD е на българския пазар от 2004 г. От 2010 г. работим в партньорство със „Спиди” - лидерът в куриерския бизнес в страната. „Спиди” дават на клиентите достъп до високо ефективната и надеждна сухопътна транспортна мрежа на DPD, която предлага кратки срокове на доставка и атрактивни цени.

Започнахме сътрудничеството помежду си, защото се допълваме отлично: „Спиди” е водеща компания на българския пазар, а DPD разполага с първокласна международна мрежа. Нашите партньори са специалистите на българския пазар, докато DPD свързва българските клиенти с Европа и света. Убедени сме, че скоро ще бъдем номер едно в международните доставки от и за България.

- Какви проблеми и трудности срещате на българския спедиторски пазар, какви са възможностите и перспективите пред него?

Виждаме огромен потенциал за ръст в международните пратки от и за България. В момента българският пазар е един от най-добре развиващите се в Европа. Миналата година в България DPD удвои пазарния си дял по брой международни сухопътни пратки. За 2012 г. очакваме повече от 50% ръст в този сегмент от дейността на DPD в България.

- Прогнозата ви за българския пазар звучи оптимистично, такава ли е и за европейския?

Да, в близко бъдеще очакваме ръст в сферата на международните куриерски услуги, което ни дава огромни възможности, защото DPD има най-ефективната сухопътна транспортна мрежа в Европа и можем да предложим атрактивни международни услуги. Миналата година беше много успешна за куриерския бранш и в частност за DPD. Пазарът в Европа нарасна с около 4% през 2011 г., а темпът на растеж на DPD е близо 7%.

Разбира се, за да оправдаем тези високи очаквания и за да предложим качествена услуга на клиентите си при увеличен обем на пратките, ние планираме сериозни инвестиции. През 2012 и 2013 г. възнамеряваме да инвестираме в изграждането на нови дистрибуционни центрове и депа в цяла Европа, както и полагаме усилия за развитието на иновативни решения като проследяване със съвременни баркод технологии, интерактивно управление на доставките и други.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg