Българският туризъм с оценка 4 за цени, качество и противоепидемични мерки

491
Българският туризъм с оценка 4 за  цени, качество и противоепидемични мерки

© Pixabay

Въпреки очевидните трудности, повече българи са почивали у нас през летния сезон на фона на плановете, които бяха декларирани в началото на сезона.

Добра е ролята в това отношение на туристическата реклама на страната, която Министерството на туризма успя да реализира в съкратени срокове в хода на изненадалата ни пандемия. Обществото очаква и още в тази посока.

Това показва изследване на „Галъп интернешънъл“, проведено сред 1000 българи по телефона, като равносметка на летния туристически сезон. Изследването е част от традиционната изследователска програма на „Галъп интернешънъл“, съвместно с Националния борд по туризъм, посочва БГНЕС.


Оценките за летния туризъм в България са по-скоро добри, макар очакванията да са по-високи, а конкуренцията на чужди дестинации да прави българите по-взискателни.

Половината от запитаните са виждали туристическа реклама на България в последните няколко месеца, а другата половина не са. Подобни дялове са всъщност добър атестат за достигната аудитория. А 77.7%, т.е. почти автоматично, приемат, че рекламата трябва дори да се увеличава. Само 19.1% са скептични към увеличаването на рекламата като механизъм за стимулиране на вътрешния туризъм.

Вероятно и с увеличаването на туристическата реклама на наши дестинации в хода на туристическия сезон може да се обясни и по-големият дял почивали у нас, в сравнение с отчетените в началото на сезона планове. Роля вероятно играят и ограниченията, въвеждани и в средата на лятото по отношение на почивките на Бяло море, както впрочем и почти навсякъде другаде в чужбина.

Например, през май 11.6% са планирали почивка на море у нас, а 22.2% (над 1.2 млн. души) са реализирали подобни почивка. 4.3% са планирали планина у нас, но 8.4% са я реализирали на практика. Обратно, 5.1% през май планираха море в чужбина, но само 2.7% (над 150 хиляди души) са го реализирали.

Това е намаление от повече от половин милион, в сравнение с една средна нормална година. Последното явно се дължи на ограниченията. Респондентите имаха възможност да посочат повече от един отговор.

Като цяло, 29.7% от хората у нас твърдят, че това лято са ползвали някаква туристическа услуга – при 19.6%, които са планирали да ползват такава към началото на сезона.

Онези, които са почивали в България, в огромната си част споделят, че страната е била първи избор – 69.2%. 26.3% признават, че са искали всъщност да почиват в чужбина, но заради обстоятелствата около коронавируса се е наложило друго.

Почивалите в България, по петобална скала от 1 до 5, дават оценки по-близки до 4 по всички показатели като цени, качество и противоепидемични мерки.

Онези, които се били в чужбина, дават и малко по-високи оценки за прекарването си там. Осезаемо по-високи са оценките на теми, като цени и качество на плажа и плажните услуги, както и при противоепидемичните мерки. Последното е очаквано на фона на по-строгите мерки в съседни страни.

Въпреки разликата в оценките, няма промяна в мненията за потенциала на българския летен туризъм, пречупен през личния опит – отново около 70% смятат, че този потенциал е добър или много добър.

Онези, които пък въобще не са почивали това лято, в близо половината от случаите посочват като причина, че принципно са далеч от темата, а сходен процент изтъкват финансови причини. Малко над една трета директно назовават опасения, свързани с коронавируса. Респондентите са назовавали по повече от една причина.

Очаква ни труден за туризма ни зимен сезон и вероятно още един нелек летен. Засилена вътрешна реклама и подкрепа за бранша ще е от решаващо значение за минимализиране на щетите, заявяват в заключение от “Галъп”.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg