Поне 10 милиона лева годишно губи БДЖ от пътници без билет. Това показват анализите на компанията, като се подчертава, че ако тези средства идваха като приходи в железопътния превозвач, то и възможностите за инвестиране в подобряването на състоянието и комфорта в пътническите вагони щяха да бъдат много по-големи.

В тази връзка продължават обявените вчера действия за превенция на пътуванията гратис.

Освен загражденията на Централна гара София, където се проверяват превозните документи на пътниците за крайградските влакове, служителите на железопътния превозвач продължават и блокадните проверки в пътническите влакове № 50225 (София - Дупница) и № 50220 (Дупница - София).

От тях става ясно че напливът от гратисчии в участъка между Перник и София не стихва.

Общо 43 пътници са се опитали да пътуват без билет вчера следобяд с влак № 50225.
От тях 28 са заплатили за билет след качването си във влака, а останалите 15 са били свалени от композицията, тъй като са отказали да купят превозен документ.

Тази сутрин нередовните пътници във влак № 50220 са били 48. Едва 8 от тях са купили билет в самия влак, а останалите 40 пътника са били свалени от композицията.
Показателен е фактът, че само от спирка Метал са се качили 37 пътника без билети.

От БДЖ очакват подкрепа от страна на местните общински и областни власти за разрешаване на проблема с гратисчиите, като според железниите кардиналното решение на въпроса е ограничаване на достъпа до железопътните гари посредством заграждения, през които да се допускат само пътниците с билети.