Ръководството на "БДЖ-Пътнически превози "ЕООД прогнозира, че през 2008 г. ще има известно поскъпване на билетите за средните и дългите дестинации за ускорените и бързи влакове.

По този начин ще бъдат компенсирани разходите на компанията за обновлението на вагонния парк. Без промяна ще са цените на пътуванията в крайградските зони, обяви на пресконференция управителят на дружеството Димитър Петков.

Той не уточни процента на увеличение на цените, тъй като пътническата тарифа все още се разработва.

Средното увеличение на цените на товарните превози за средно дълги разстояния ще е 5.5 на сто, каза управителят на "БДЖ-Товарни превози"ЕООД Пенчо Попов. За някои от по-далечните дестинации цените ще са малко по-ниски от тези през 2007 г., допълни той. За късите разстояния ръстът на цените ще е между 25 и 30 на сто.

От 2008 г. се предвижда да има добавка за превози по неелектрифицирани линии. Сумата ще е фиксирана и ще е около една стотинка за нетотонкилометър. Таксите за митнически формалности и за дезинфекция на вагоните няма да се начисляват в цената.

Причината за въвеждането на добавката е, че разходите при превоз с дизелов локомотив са около 6,5 пъти по-големи спрямо превозите с електровози.

От БДЖ съобщиха, че през 2008 г. не се предвижда увеличаване на скоростта на превозите.

Към края на годината се очаква БДЖ да превози 34.5 милиона пътници и 20 милиона тона товари. Очаква се през 2007 г. да има спад спрямо 2006 г. в превозените товари, заради конкуренцията на частните оператори и неритмичните превози на "Кремиковци".