Българските държавни железници започват да се освобождават от ненужни активи в няколкото си локомотивни депа в страната. Ако се освободят от тях, железниците могат да получат до 50 милиона лева. В момента БДЖ има задължения за 800 милиона лева.

В най-голямото депо на БДЖ, това в Подуяне, всеки ден влизат по 4-5 локомотива за ремонт. Тук има стотици ненужни части, които ако бъдат продадени, могат да налеят в железниците милиони.

До две седмици шефовете на депата трябва да постигнат видими резултати, а до три месеца работата трябва да е свършена.

За да функционират нормално, само пътническите превози на БДЖ имат нужда от 600 милиона лева инвестиции. Пари от Световната банка в железниците по мостовото финансиране все още не са получени, а се очакват 50 милиона. Въпреки проблемите, от железниците смятат, че именно ж.п. транспортът е най-безопасният. Стефан Деянов, заместник-директор на "Пътнически превози" - София, заяви: Локомотив с компромиси не се пуска в експлоатация.

Той беше категоричен, че не всички инциденти са толкова опасни, колкото обикновено външното око ги преценява.

Източник: БНР