Бъдещият концесионер на летище София консорциум „Софт кънект“ не предвижда да съкращава служители.

Част от сега работещите на аеропорта над 2300 души ще бъдат обучавани в академията на летище Мюнхен.

Операторът на аеропорта в немския град, което е първото европейско летище с 5 звезди, ще управлява и най-голямото българско летище, коментира пред вестник „Монитор“ говорителят на „Соф кънект“ Щефан Верман.

До 2022 г. ключовите инвестиции, които ще бъдат забелязани незабавно от потребителите, са промененото конфигуриране на Терминал 1 и Терминал 2 с нови ръкави за качване в самолета и паркинг за автомобили.

До 2030 г. ще бъде изграден новият Терминал 3. След извеждането от експлоатация на Терминал 1 на негово място ще има карго терминал. Заради изискванията на нискотарифните превозвачи новият терминал няма да има ръкави, защото им излиза по-скъпо, обясни Верман.

Едва след голямата инвестиция в новата сграда, летищните такси ще бъдат вдигнати, но не рязко, за да може да се привличат големи авиолинии. Концесионерът предвижда засилване на проверката за сигурност и паспортният контрол за международните полети чрез допълнителни филтри.

През първите 2 години от концесионния период консорциумът планира да повиши нивото на обслужване и удовлетвореността на пътниците. Това обаче няма да стане за сметка на образуването на опашки, а напротив целта е пътниците по-бързо да преминават през контрола.

На уебсайта на летището ще се създадат инструменти и услуги за улеснение преди пътуване, които ще се предлагат от авиокомпании и от партньори доставчици. Тези услуги ще включват полезна информация преди излитането, ориентиране и стимулиране на предварителното поръчване на храна, стоки, услуги и удобства.

По думите на Верман конценсионерът иска да доведе още авиолинии, нови презокеански връзки, за да развие София в хъб, свършващ Европа и Азия. Компанията ще разчита и на нискотарифните авиопревозвачи, тъй като те са двигателят на растежа на летище София през последните години.

Припомняме, че консорциумът обединява френския фонд Meridiam, специализиран в развитието на инфраструктурни проекти, известната у нас строителна компания Strabag и оператора на летището в Мюнхен. Meridiam има дял от 99% в обединението, а Strabag притежава останалия 1%.