Близо 150 млн. лв. от фонд "Републиканска инфраструктура" са предвидени за пловдивска област за следващите 4 години. Това каза директорът на фонда Веселин Георгиев, като уточни, че една част от обектите, планирани за тази година вече са приключили. Сред тях той посочи пътя с. Любен - Правище - Съединение, в който държавата е инвестирала близо 3 млн. лв.; въведена в експлоатация е и отсечката от Ново село до Пещера.

Предвижда се, допълни Георгиев, финансиране и по други програми, като една от най-големите сред тях е "Транзитни пътища 5", чието реализиране ще започне през 2008 г. По-важните заложени в нея проекти са пътят Пловдив - София; изграждане на
магистрално трасе от 10.4 км между Пловдив и Асеновград, както и основна рехабилитация и реконструкция участъка Асеновград - Чепеларе - Смолян, за който са предвидени 15 млн. евро.

По съвместна програма с община Пловдив са предвидени 20 млн. лв. за ремонта на бул. "България" от Цариградско шосе до Пазарджишко шосе с реконструкция на моста на Марица, каза още Веселин Георгиев.

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев допълни, че сред приоритетите е и пътят Асеновград - Кърджали, в програмата за 2008 г. са включени още жп надлезът край Хисаря, ремонтът на пътя Калояново - Хисаря и мостът на р.Белишка в община Лъки.

Инвестиционната политика за пътищата расте със сериозни темпове, както за областта, така и за страната и това е резултат от политиката на правителството, подчерта Мутафчиев. Като сравнение той посочи, че за пътната инфраструктура на пловдивска област през 2005 г. е имало заложени 4 милиона лева, 2006 те вече са били 12 млн., а сега се очаква да достигнат 40 млн. лв.

Според областният управител Тодор Петков, общинските кметове трябва да работят за подготовката на проекти на общинско и междуобщинско ниво, като акцентът да бъде свързващата и довеждаща до населените места пътна мрежа. С приоритет трябва да разработят и пътищата, които свързват икономическите зони с магистрала "Тракия".

Като основни проблеми Петков посочи липсата на комуникации от висок клас в посока север-юг; недостатъчни трансгранични връзки с Гърция; недостъпност в планинските райони на всички области от Южен централен район. Конкретно за Пловдив като проблем областният управител посочи липсата на околовръстна връзка между Цариградско шосе и Асеновград, през което да се пренасочат товарните превози.