Общо 1990 са продадените нови леки автомобили в България през юли, става ясно от изчисления на Profit.bg на база данни от Асоциацията на атомобилните производители и техните оторизирани представители в страната.

За първите седем месеца на 2011 г. общите продажби на леки коли са 12 277, спрямо 10 267 за сравнимия период на година по-рано. Отчетеният ръст е от 19.58%.

През юли осем от марките, членове на асоциацията са реализирали повече от 100 нови коли. Начело по продажби е Volkswagen с 228 броя, следван от Toyota и Peugeot, чиито продажби са съответно 212 и 174.

Ford и Opel продадоха 170 и 140 нови коли, докато Skoda реализира 136 автомобила. От Renault и Chevrolet обявиха за 135 и 133 сключени сделки.

От началото на годината лидер по продажби е Volkswagen с пазарен дял от 11.8%, следван от Ford и Toyota с 9.12 и 8.41 на сто. В топ 5 са още Peugeot и Dacia.

За първите седем месеца на 2011 г. в България са продадени 254 мотоциклета, 15 нови автобуса и 711 камиона. Година по-рано данните сочат за реализирани 242 мотоциклета, 46 автобуса и 397 камиона.