Министър-председателят Бойко Борисов изиска от консорциума „Мапа Дженгис" до 20 януари да му предоставят точен график за изграждането на автомагистрала „Люлин", с конкретен краен пусков срок на обекта. Това стана ясно на срещата между премиера Борисов и управителя на турската компания Тургут Аксакал, информират от пресслужбата на МС.

В разговора участваха вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков и министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. „Категорични сме в желанието си автомагистрала „Люлин" да е готова през 2010 година", подчерта министър-председателят. „Очаквам, че с изготвянето на графика ще бъдат разписани ясните ангажименти и на изпълнителя, и на държавата", заяви още Борисов.

На срещата представителите на „Мапа Дженгис" запознаха премиера с проблемите, които срещат при изграждането на обекта, както и с недоволството си от предишното правителството, което по думите им по никакъв начин не е допринесло за улесняване на работата им и бързото изграждане на „Люлин".

Като част от примерите те посочиха, че разрешителното за строеж е издадено месеци след стартирането на строителните дейности. Освен това държавата не е имала и пълна собственост върху терените и незавършилите отчуждителни процедури са спъвали значително плановете им. Друг сериозен проблем е и фактът, че в държавата тогава не е изпълнила ангажимента си да помогне с преместването на инфраструктурата, попадаща в трасето на магистралата.

Предходното правителство е позволило мащабно препроектиране на всички мостове и тунели и е забавило одобрението им с една година. За разрешаването на всички тези проблеми ръководството на консорциума още през 2007 година е имало срещи с тогавашните министри Асен Гагаузов и Петър Мутафчиев, както и с изпълнителния директор на пътния фонд Веселин Георгиев. От тези разговори обаче не са последвали никакви мерки, казаха от турската фирма.

В заключение премиерът Борисов заяви, че за съжаление бездействието на правителството на Сергей Станишев е дало възможност на изпълнителя на проекта да удължава сроковете и да иска допълнителни средства за довършването на автомагистрала „Люлин", от което щетите за държавата са много сериозни и тепърва ще се уточняват.