Преди 20 г. България сама се отказа от електромобилите. Българската мисъл се гордееше с електрокарите. Това беше стока, изделие, което участваше на всички панаири, купуваше се по цял свят. Това заяви премиерът Бойко Борисов по време на конференцията „Електромобилите -предизвикателствата на новата мобилност" и добави, че страната смята да възвърне позициите си в това производство.

По думите на премиера, като направим нашия автопарк електрически - 25-30% от произведената електроенергия, "която изтича, след като не може да бъде продадена, ще зарежда автомобили, градския транспорт. Така ние ще я съхраняваме и експлоатираме".

Във форума участва и вицепрезидентът на Европейската комисия и комисар по промишлеността и предприемачеството Антонио Таяни, който обясни, че електрическите автомобили са бъдещето. "Ангажиментът на българското правителство по въвеждането им работи за добрия имидж на страната. Вие сте в авангарда, приемайки това ново предизвикателство", добави той.

През 2050 г. в цял свят ще има 2.5 млрд. автомобили и цената на петрола ще се увеличи, тогава ще трябва да направим избор, каза Таяни. Един от важните въпроси бил за стандартизирането на електрическите автомобили, за да може да се зареждат навсякъде.

Той похвали изграждането на метрото в София, защото намалява въглеродния двуокис.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова пък обясни, че има готовност да се направи проект за използването на електромобили в София. По примера на Милано, Столична община може да ги използва като служебни автомобили. Два електромобила от вчера вече се движат по улиците.

Фандъкова обясни, че след промяна на наредбата за паркиране, електрическите автомобили ще могат да паркират безплатно в зоните в Столична община.

Тя обяви, че има сключен договор с ЧЕЗ за сътрудничество по изграждане на инфраструктура за зареждане на електромобилите в София.

В четвъртък дилърът на "Пежо" - "София Франс Ауто", подписа първите договори за продажба на две коли от модела iOn. Цената на натъпканите с всички екстри автомобилчета е 35 500 евро за бройка. Техните купувачи са банката "Сосиете женерал" и медийната агенция "Аргент".

Източник: БТА, Фокус