Проблеми със строителството на трите лота няма и българите трябва да знаят, че ще имат магистрала „Тракия" в срок - в средата на 2012 година. Това каза министър-председателят Бойко Борисов.

Премиерът Бойко Борисов заедно с министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев инспектираха строителните работи на трите лота на автомагистрала „Тракия".

Премиерът поздрави за отговорната позиция изпълнителите на 2-ри и 3-ти лот - българската компания „Трейс" и гръцката Аctor. С четири месеца напред е изпълнението на гърците, от „Трейс" са докладвали, че се движат по график. Премиерът призова деветте български компании, строящи лот 4, да се поучат от своите колеги и да се стегнат.

По думите му за тях е въпрос на чест и ако не се справят с договореното строителство на магистралата занапред конкурсите за изпълнение на пътища ще бъдат правени така, че те да не могат никога повече да участват. „Съдбата на българския строителен бизнес е в ръцете на тези девет фирми", заяви премиерът и се аргументира с факта, че в страната предстои изграждането на хиляди километри пътища като магистралите „Струма" и „Хемус", както и Южната дъга на София.

На всеки 20 дни ще проверяваме строителството на трите отсечки на автомагистрала "Тракия" и на магистралите "Люлин" и "Марица". Това заяви премиерът в Ямбол. Там той участва в церемонията по откриването на обновения тласкателен водопровод на града.

Премиерът припомни, че на магистрала „Люлин" за 6 месеца е направено толкова, колкото за 3 години преди това. Освен това Борисов съобщи още, че са отпуснати 100 хиляди лева на община Тунджа за ремонт на пътя Ямбол - Безмер и поръча на журналистите да контролират изразходването на средствата.

Същевременно Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ) поиска от „Тракия IV" гаранции, че проблемите с „Мостстрой" няма да се отразят върху качеството и сроковете на изпълнение на 49,8-километровото трасе на магистралата от Ямбол до Карнобат. От агенцията са изискали финансови гаранции, че консорциумът може да се справи с изпълнението на лот 4, както и да гарантира, че средствата отиват конкретно за строителство на магистралата.

Източник: БТА, Фокус