Мобилтел е увеличил през първото полугодие с 18.1 на сто броя на клиентите си до общо 4.6 милиона в края на юни 2007 г., съобщиха от пресцентъра на оператора като се позоват на данни от собствениците на компанията Telekom Austria Group.

Към същата дата, в условията на силна конкуренция, пазарният дял на компанията е бил 50.6 на сто, пише в съобщението.

Проникването на мобилни услуги в България е достигнало 117.4 на сто (при 90.6 на сто в средата на миналата година) - заради тенденцията много от потребителите да ползват по няколко SIM карти едновременно.

С ръст от 14.7 при средно изговорените от абонат минути (MoU), както и в резултат на значимия ръст на броя на клиентите, приходите на Мобилтел са се увеличили с 10,3 процента до 158,9 млн. евро през второто тримесечие на годината.

Ръстът е основно в резултат на по-големите приходи от трафик - повече използвани минути, увеличени приходи от услуги, свързани с пренос на данни, както и по-големи постъпления от роуминг.

Оперативната печалба преди данъци и амортизационни отчисления (EBITDA) е нараснала с 8,0 на сто до 91,5 млн. евро спрямо второто тримесечие на 2006 г.

Въпреки по-високите капиталови разходи и амортизационни отчисления, оперативната печалба на Мобилтел е нараснала със 7,1 процента до 54,6 млн. евро през второто тримесечие на годината - спрямо същия период на 2006 г.