БТК ще възстанови по един месечен абонамент на своите клиенти в Цар Калоян, които останаха с дни без телекомуникации заради наводненията там, съобщиха от компанията.

Клиентите на телекома, засегнати от наводненията, ще получат пълния размер на сумата, която са предплатили за август.

Корекциите ще бъдат отразени във фактурите за септември. Водната стихия остави без фиксирани телефони над 550 жители на Цар Калоян и с. Кривня. От тогава техническите екипи на БТК работят непрекъснато по възстановяване на връзките.

"Работата в района е много затруднена, поради факта, че основни възли на телефонната централа са сериозно засегнати от водната стихия, а останалата инфраструктура - основно подземни кабели, е почти унищожена", отбелязва Емил Георгакиев, директор "Експлоатация" в БТК, цитиран в съобщението.

БТК мобилизира допълнителни екипи от 15 човека, които да работят в бедствения участък. В резултат на усилията им над 270 домакинства вече имат възстановена телефонна връзка.

И в момента продължава работата по проблемните участъци в града и околните села. За пълното възстановяване на телефоните ще бъдат прокопани нови кабелни трасета през реките "Бели лом" и "Хлебаровска" и ще бъдат положени над 2000 метра кабел. Ще бъде възстановена и разрушената въздушна мрежа.

От бедствието са засегнати и двама служители на БТК, който живеят в Цар Калоян. Компанията ще отпусне средства, за да бъдат те и техните семейства подпомогнати.